Veilig Thuis: campagne ‘Open je ogen’

Klant

Stichting Veilig Thuis is er voor advies, ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling.

Vraag

Veilig Thuis organiseert elke jaar de Week van de Kindermishandeling waarin het aandacht vraagt voor de vele gevallen van kindermishandeling die er nog steeds in Nederland zijn en Nederlanders wil informeren wat je kunt doen bij vermoedens van mishandeling. Voor de week zocht Veilig Thuis een creatief campagneconcept om de boodschap op een opvallende manier over te brengen.

Strategie Bengelmedia

Voor deze opdracht had Veilig Thuis een pitch uitgeschreven. In de pitch fase hebben we een aantal creatieve ideeën met Veilig Thuis gedeeld waarmee we de opdracht binnen hebben gehaald. Vervolgens hebben we een brainstorm met een aantal mensen van Veilig Thuis ingepland om het idee dat de voorkeur had, uit te werken naar een goede maar ook praktisch haalbare campagne. Het winnende concept werd ‘Open je ogen voor kindermishandeling’. De wens was een concept te verzinnen dat we konden gebruiken in een social media campagne met influencers. Het voordeel van dit concept was dat we binnen het beperkte budget, campagne-uitingen konden maken waarin we letterlijk BN-ers hun ogen konden laten openen, zonder dat we een video met elke BN-er op hoefden te nemen. Ze hoefden alleen een foto bij ons aan te leveren. De influencers werden geregeld door ons pr-bureau PRESSURE. Het concept hebben we ook toegepast op de website en andere campagne-materialen. PRESSURE heeft vervolgens ook een persbericht uitgestuurd.

Veilig_Thuis_JonvanEerd
Veilig_Thuis_AngelaGroothuizen

Resultaat

We zijn er heel trots dat we in opdracht van Veilig Thuis het concept en de bijbehorende campagne hebben mogen bedenken en uitvoeren. BN’ers als Jim Bakkum, Angela Groothuizen, Isa Hoes, Nienke Plas, Jon van Eerd, Karin Bloemen, Anouk Hoogendijk, Ruben Nicolai en nog veel meer hebben tijdens de week op social media hun ogen geopend voor kindermishandeling. Dankzij de inspanningen van PRESSURE hebben onder meer het NOS Journaal, Jeugdjournaal en het AD aandacht aan de campagneboodschap besteed.

Ook een concept voor jouw campagne?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases