Branded content voor Kinderpostzegels

Kinderpostzegels

Klant

Stichting Kinderpostzegels zorgt ervoor dat duizenden kinderen zich jaarlijks inzetten voor de Kinderpostzegelactie. Met de opbrengst wordt kinderen in Nederland en het buitenland een betere toekomst geboden.

Vraag

Bengelmedia als mediabureau en ons pr-bureau PRESSURE zijn al meerdere keren ingeschakeld door Kinderpostzegels. Het thema van de actieweek was dit keer ‘Dichtbij ieder kind’. Naast aandacht voor de actie wilde Kinderpostzegels meer focussen op storytelling en awareness voor de 8.500 kinderen die in Nederland in een opvang zitten.

Kinderpostzegels
Kinderpostzegels

Strategie Bengelmedia

De campagne richtte zich op de drie doelgroepen van Kinderpostzegels: consumenten, leraren van groep 7&8 en leerlingen van groep 7&8. Om de boodschap op een aansprekende manier en met de juiste tone of voice over te brengen, benaderden we elke doelgroep via een eigen medium. Daarbij is branded content de beste manier om het verhaal achter de actie te vertellen. Naast de media-inkoop nam Bengelmedia ook het projectmanagement en de volledige communicatie met de media en de klant op zich.

Om de consumenten te bereiken zijn we een branded content-samenwerking met VROUW Magazine van Telegraaf aangegaan. In dit magazine portretteerden we kinderen, ouders en medewerkers in de opvang. Om impact te maken kozen we voor een draaicover. Dit zijn de laatste acht pagina’s van VROUW magazine met een eigen cover. Van deze draaicover is tevens een online magazine gemaakt. Om te zorgen dat we via alle kanalen van Telegraaf VROUW zichtbaarheid creëerden voor de actie, werden twee branded articles op Vrouw.nl geplaatst en hebben we een display advertising-campagne ingezet op het volledige netwerk van de Telegraaf Media Groep.

Ook met het grootste vakblad voor onderwijsprofessionals, PrimaOnderwijs, hebben we een branded content samenwerking opgezet. Via een dedicated mailing hebben we in een vroeg stadium de actie aangekondigd. Enkele weken voor de actieweek verscheen een artikel van twee pagina’s over het verhaal achter de actie in het magazine. Dit artikel werd doorgeplaatst in de digitale nieuwsbrief en op de website en social media-kanalen van PrimaOnderwijs.

De leerlingen bereikten we via een samenwerking met Kidsweek. Dit is een weekkrant voor kinderen van 6 t/m 12 jaar die verzonden wordt naar zowel particuliere abonnees als basisscholen. Door te kiezen voor de verhoogde oplage van de Back to School-editie bereikten we zo’n 80% van de basisscholen. Op twee volledige pagina’s hebben we op een speelse manier portretten weergeven van kinderen die in een opvang wonen. In een tweede editie van Kidsweek, net voor de start van de actieweek, hebben we nogmaals twee pagina’s ingekocht om de kinderen te motiveren zoveel mogelijk producten te gaan verkopen en praktische zaken rondom de actie te communiceren. Uiteraard hebben we ook de online kanalen van Kidsweek ingezet.

Resultaat

Door onze goede contacten met alle media hebben we mooie deals kunnen maken voor het goede doel Kinderpostzegels. Door diverse media in te zetten kunnen we alle doelgroepen op een voor hen aansprekende manier benaderen en zo zowel het verhaal achter de actie vertellen als de actieweek aankondigen. Daarnaast heeft ons pr-bureau PRESSURE veel voor de Kinderpostzegelactie betekend op pr-gebied.

Kun jij ook hulp gebruiken om jouw doelgroep via de juiste media te bereiken? Wij helpen je graag met passende media-inkoop

Kinderpostzegels

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases