Proefdiervrij: website op maat

Klant

Proefdiervrij, een stichting met als doel een wereld zonder proefdieren.

Vraag

Proefdiervrij had sterk behoefte aan een nieuwe website. Belangrijke redenen dat de oude website niet meer voldeed waren het ontbreken van een duidelijke structuur in de boodschap door de site heen, het verouderde design en de beperkte gebruiksvriendelijkheid voor de medewerkers om de website aan te passen. Bovendien wilde Stichting Proefdiervrij een website die meer mobiel vriendelijkheid is.

Proefdiervrij_website
Proefdiervrij website
Proefdiervrij_website

Aanpak

Op basis van het al beschikbare, nieuwe brand book was het niet zo zeer een uitdaging voor ons om het design een flinke opfrisbeurt te geven. En ook een gebruiksvriendelijke website voor de medewerkers was, mede door gebruik van WordPress, zeker te realiseren. De echte uitdaging lag voor ons in het goed begrijpen van de stichting en haar doelgroepen om zo de boodschap via de website goed over te brengen. En om dit te combineren met conclusies uit de gebruikersdata van de huidige website.

We zijn gestart met deze uitgebreide analyse van de huidige website met de tools die we daarvoor beschikbaar hebben (o.a. Google Analytics en Hotjar). Op basis daarvan hebben we bepaald waar verbeteringen nodig zijn en wat het gewenste gedrag is van de verschillende doelgroepen. Wat willen we dat bezoekers doen als ze op de website komen? Ook vanuit bijv. onze online campagnes en de nieuwsbrief.

De uitkomsten van deze analyse hebben we omgezet in een sitemap (een schematische weergave van alle pagina’s en de onderliggende hierarchie) en wireframes (een schematische weergave van de elementen op een aantal belangrijke pagina’s). Pas na deze grondige voorbereiding zijn we gaan ontwerpen. Drie designs zodat Stichting Proefdiervrij iets te kiezen had. Het uiteindelijke design bevatte elementen uit alle designs. We hebben rekening gehouden met het brand book maar ook een aantal speciaal voor Proefdiervrij ontworpen elementen toegevoegd. En we hebben een apart design gemaakt voor de mobiele website waarbij we bijvoorbeeld belangrijke items zoals het menu en de doneer-button onderin geplaatst hebben. Bij mobiel gebruik navigeren mensen over het algemeen met één hand en zo zijn deze belangrijke buttons makkelijk te bereiken.

Resultaat

Een website die weer helemaal voldoet aan de wensen van de huidige tijd en die sneller en duidelijker laat zien wie Stichting Proefdiervrij is en wat ze willen bereiken. Bovendien is goed nagedacht hoe de website zo optimaal mogelijk kan bijdragen aan een van de belangrijkste doelen: fondsenwerving. Bekijk het resultaat hier: Proefdiervrij.nl

Marketingbureau Bengelmedia uit Amsterdam ook voor jouw een website op maat laten maken?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases