Veilig Thuis: campagne ‘Open je ogen’
Stichting Veilig Thuis is er voor advies, ondersteuning en het melden van huiselijk geweld en kindermishandeling. Elk jaar organiseren ze de Week van de Kindermishandeling. Veilig Thuis zocht een creatief campagneconcept om de boodschap op een opvallende manier over te brengen.
Strategie Bengelmedia
Voor deze opdracht had Veilig Thuis een pitch uitgeschreven. In de pitch fase hebben we een aantal creatieve ideeën met Veilig Thuis gedeeld waarmee we de opdracht binnen hebben gehaald. Vervolgens hebben we een brainstorm met een aantal mensen van Veilig Thuis ingepland om het idee dat de voorkeur had, uit te werken naar een goede maar ook praktisch haalbare campagne. Het winnende concept werd ‘Open je ogen voor kindermishandeling’. De wens was een concept te verzinnen dat we konden gebruiken in een social media campagne met influencers. Het voordeel van dit concept was dat we binnen het beperkte budget, campagne-uitingen konden maken waarin we letterlijk BN-ers hun ogen konden laten openen, zonder dat we een video met elke BN-er op hoefden te nemen. Ze hoefden alleen een foto bij ons aan te leveren. De influencers werden geregeld door ons pr-bureau PRESSURE.
Het concept hebben we ook toegepast op de website en andere campagne-materialen. PRESSURE heeft vervolgens ook een persbericht uitgestuurd.
Resultaat
We zijn er heel trots dat we in opdracht van Veilig Thuis het concept en de bijbehorende campagne hebben mogen bedenken en uitvoeren. BN’ers als Jim Bakkum, Angela Groothuizen, Isa Hoes, Nienke Plas, Jon van Eerd, Karin Bloemen, Anouk Hoogendijk, Ruben Nicolai en nog veel meer hebben tijdens de week op social media hun ogen geopend voor kindermishandeling. Dankzij de inspanningen van PRESSURE hebben onder meer het NOS Journaal, Jeugdjournaal en het AD aandacht aan de campagneboodschap besteed.