Bengelmedia logo

A Brand New Day

KLANT

A Brand New Day, een Nederlands branding en sales agency met een breed portfolio van drankmerken zoals Freixenet, Courvoisier, PMOD en Jura.

VRAAG

Kenmerkend aan de samenwerking met A Brand New Day is dat deze klant niet één vraag heeft maar steeds weer een andere vraag voor een ander merk. Of het nou een marketingcampagne, pr-actie of evenement is, wij draaien onze hand er niet voor om. Ook dat maakt Bengelmedia een fullservice-marketingbureau.

STRATEGIE BENGELMEDIA

Steeds weer een andere vraag voor een ander merk betekent elke keer een andere strategie. Toch blijft onze werkwijze in grote lijnen gelijk. Bij de start van een project verdiepen we ons in het product, de markt en de doelgroep. Neem Southern Comfort, een bekend whiskymerk in een sterk concurrerende markt met een traditioneel iets oudere, mannelijke doelgroep. Terwijl Freixenet een sprankelend cavamerk is met als belangrijke doelgroep vrouwelijke ‘urban professionals’. Voor beiden heeft Bengelmedia een succesvolle branding campagne uitgevoerd.

Southern Comfort had als doel een grotere merkbekendheid en een bredere doelgroep. We adviseerden hen ook een jongere, mannelijke doelgroep aan te spreken die het merk nog niet kende. Om top of mind te worden zijn veel contactmomenten nodig dus kozen we voor een campagne van enkele maanden met een hoge contactfrequentie. Daarin namen we een combinatie van media op: tv, display bannering, social media advertising en cross mediale campagnes met enkele magazines passend bij de doelgroep zoals Esquire en JFK.

De verschillende campagnes die we voor cavamerk Freixenet hebben gedaan focussen juist op specifieke campagnemomenten. Freixenet brengen we onder de aandacht in de perioden dat de doelgroep graag een fles bubbels opentrekt; in de zomer en rond de feestdagen. In deze periodes hebben we al diverse, creatieve campagnes opgezet en uitgevoerd waaronder joint promotions, winacties, influencer marketing en winkel activaties.

In de campagnes voor de merken van A Brand New Day was ook al diverse keren een mooie rol weggelegd voor ons pr-bureau PRESSURE. Zo hebben we meerdere campagnes afgetrapt met originele evenementen. Voor whiskymerk Jura bijvoorbeeld haalden we de sfeer van het gelijknamige Schotse eiland naar Nederland tijdens een media-event op Pampus. Daarnaast wist PRESSURE al diverse campagnes te versterken met free publicity door middel van o.a. persberichten, perskits, redactiebezoeken of samenwerkingen met influencers.

RESULTAAT

Voor diverse merken van A Brand New Day hebben we de merkbekendheid kunnen verhogen met betere verkoopcijfers tot gevolg. Dat we dit tot tevredenheid doen blijkt uit het feit dat A Brand New Day steeds weer bij ons aan klopt voor nieuwe campagnevoorstellen.

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem hieronder contact met ons op.