Nieuwe cadeaulijn MEENK
Eerder dit jaar lieten we al weten dat we aan de slag zijn gegaan voor Van Vliet, The Family of Candy Brands. Van Vliet is een Nederlandse snoepproducent die beschikt over diverse eigen snoepmerken en daarnaast ook private labels voor grote retailers creëert. Een van de merken waarvoor wij aan het werk zijn gegaan is het dropmerk MEENK.
MEENK vind je niet standaard in elke supermarkt, maar juist bij cadeauwinkels, drogisterijen en tuincentra. Van Vliet kwam naar ons toe met de vraag om een onderscheidende positie in de markt te creëren om zo meer aandacht voor het dropmerk te krijgen. Daarom hebben wij besloten het merk te herpositioneren. De uitstraling was al redelijk goed, maar we wilden juist de focus leggen op de beleving achter de drop. Deze zakjes drop zijn namelijk het perfecte cadeautje voor elke gelegenheid. Dus hebben we het dropmerk gepositioneerd als het lekkerste dropje om te geven.
De afgelopen maanden hebben we bij Bengelmedia hard gewerkt om MEENK in een nieuw jasje te steken. Omdat het dropje nu wordt gepositioneerd als “het lekkerste dropje om te geven” hebben we cadeauverpakkingen ontwikkeld. De nieuwe cadeaulijn bestaan uit 5 varianten. Daarnaast lanceren we voor de feestdagen ook nog een luxe dropproeverij. Met deze nieuwe verpakkingen maken we het geefmoment nog mooier. Om de nieuwe positionering compleet te maken hebben we de uitstraling van MEENK een opfrisbeurt gegeven. Zo zijn er toffe foto’s gemaakt die terug te zien zijn in diverse uitingen en hebben we een nieuwe website, brandmovie en salesbrochure ontwikkeld. Met de feestdagen in aantocht pakken we tot slot groots uit met een eindejaarscampagne. Zo geeft iedereen straks MEENK cadeau.
De nieuwe cadeauverpakkingen zijn nu al een groot succes en worden bij veel winkels opgenomen in het assortiment. Zoek jij nog een leuk cadeau of wil je jezelf gewoon verwennen? De nieuwe cadeauverpakkingen zijn vanaf nu o.a. te vinden bij Primera.
Wil je meer lezen over dit project? Lees dan onze case! Hier gaan we uitgebreid in op de keuzes die we hebben gemaakt.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.