Hästens: van printcampagnes tot online campagnes

Klant

Hästens is sinds 1852 het merk voor kwaliteitsbedden uit Zweden. Alle bedden zijn gemaakt van honderd procent natuurlijke materialen.

Vraag

Ontwikkel een mediaplan met als doel maximale exposure met het beschikbare budget. Daarbij rekening houdend met de specifieke doelgroepen en de wensen van het dealernetwerk.

Aanpak

De Hästens bedden worden in Nederland verkocht via een dealernetwerk. Belangrijk voor de communicatie is dat er rekening wordt gehouden met de marketing vanuit het hoofdkantoor. De marketingcampagnes van Hästens zijn zeer uiteenlopend, van printcampagnes tot aan volledige online marketingcampagnes.

Resultaat

Op basis van de doelstelling en de doelgroep is er een mediaplan ontwikkeld. In dit plan staat de activatie van de doelgroep centraal. De mediakeuze is hierdoor beïnvloed. De cross mediale inzet van media voor Hästens heeft zich bewezen. Door op het juiste moment de goede onderhandelingen met de media in te zetten hebben we een maximale exposure gerealiseerd voor Hästens voor 2017.

PR

PRESSURE (PR-zusterbedrijf van Bengelmedia) is verantwoordelijk voor de PR activiteiten van Hästens. Door een goede samenwerking met media-inkoop is er bij de geselecteerde media ook direct Free Publicity gerealiseerd. Dankzij de herkenbare blauw-witte ruit is Hästens een merk dat zich uitermate goed leent voor PR kansen en deze worden dan ook volop benut.

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

Bengelmedia_Hastens_Media-inkoop_4

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases