De baan van je leven: Inspector Leonardo

Inspector Leonardo

Klant

Leonardo Hotels is een internationale hotelketen met hotels in 9 landen. Bengelmedia werkt in opdracht van het Nederlandse kantoor.

Vraag

Zoals momenteel heel veel bedrijven in de hospitality sector is Leonardo Hotels voortdurend op zoek naar nieuwe medewerkers. Het is een grote uitdaging om die te vinden. Daarom kreeg marketingbureau Bengelmedia de vraag om met een idee te komen voor een employer branding campagne die opvalt.

Inspector Leonardo

Aanpak Bengelmedia

De huidige arbeidsmarkt vraagt om een aanpak die anders is dan anders. Dat is ons op het lijf geschreven. De basis voor deze campagne werd een vacature voor de baan van je leven: Inspector Leonardo.

Een vacature die te mooi lijkt om waar te zijn, maar wel degelijk een waar iedereen op kan solliciteren. Het takenpakket? De hotels van Leonardo uittesten. Dat betekent er gratis verblijven en genieten van de lekkerste diners, mooiste kamers en beste cocktails, samen met een vriend of vriendin. In dezelfde periode krijgt Inspector Leonardo ook de kans mee te lopen op alle afdelingen en zo te ontdekken welke baan het beste bij hem/haar past. Na afloop ligt er een contract klaar om in dienst te treden op de leukste afdeling.

De promotie van deze vacature werd de aftrap van de wervingscampagne. Een perfecte aandachtstrekker om ook de bekendheid van Leonardo Hotels te vergroten. Ons pr-bureau PRESSURE heeft een opvallend persbericht uitgestuurd dat zeer goed werd opgepikt. Dit resulteerde in publicaties door o.a. Libelle, Grazia, Misset Horeca, Marketingtribune en WeAreTravellers. Ook heeft PRESSURE een aantal zeer geslaagde influencersamenwerkingen opgezet.

We hebben de vacature ook gepromoot met een campagne op Facebook en Instagram. Nadat we zeer veel aandacht hebben gegenereerd voor de Inspector Leonardo vacature, hebben we aansluitend een algemene wervingscampagne gestart op social media voor alle vacatures die Leonardo Hotels op de Werken bij-website heeft staan. Speciaal voor deze campagne hebben we nieuwe video’s geproduceerd die een goed beeld geven van hoe leuk en afwisselend het is om op de diverse afdelingen te werken.

Inspector Leonardo

Resultaat

Op de Inspector Leonardo vacature hebben ruim 40 kandidaten gesolliciteerd. Met de publicaties naar aanleiding van het persbericht, is een bereik van bijna 14 miljoen gerealiseerd. Met de social campagne zijn nog eens bijna 150.000 mensen bereikt die in de buurt van de hotels wonen. De algemene wervingscampagne loopt nog tot het einde van het jaar. De Inspector Leonardo vacature heeft dus niet alleen voor een eerste groep sollicitanten gezorgd maar ook een grote bijdrage geleverd aan de bekendheid van Leonardo Hotels.

Neem contact met ons op.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases