Hästens nationaal op de kaart door middel van PR

{gallery}intro Hastens nationaal op de kaart door middel van PR{/gallery}

Klant: Hästens
Vraag: Hoe kunnen we onze PR aansluiten op onze marketingkalender?
Aanpak: Wij zorgen ervoor dat het marketingplan en het PR plan elkaar versterken en werken creatieve PR acties uit waar de media en de doelgroep niet omheen kunnen.
Resultaat:

 

Online, in print en op nationale televisie zijn goede resultaten geboekt! In de Hästens Stores wordt zelfs gevraagd naar het ‘Dirk Zeelenberg bed’…

Nieuwsgierig?

Marketingbureau Bengelmedia is sinds 2012 het fullservice marketingbureau voor Hästens. In 2013 is daar ook de PR bijgekomen. Hästens wilde de zichtbaarheid van de blauw-witte ruit onlosmakelijk verbinden aan het commercieel vermarkten van de blauw-witte ruit. En dat is goed gelukt.

PR in dienst van de omzet

We zijn begonnen met het in kaart brengen van de Hästens doelgroep om zo gerichte PR-actviteiten op te kunnen zetten. Hästens gaf ons de vrije hand in het bedenken van creatieve en doeltreffende acties. We leggen de lat hoog: Iedere actie moet voor kwalitatieve traffic naar de winkel zorgen. We maken daarbij dankbaar gebruik van de herkenbare blauw-witte ruit die inmiddels garant staat voor lekker slapen.

Waar staat het ‘Dirk Zeelenberg bed’?

Bengelmedia heeft ervoor gezorgd dat de vrijgezelle David (Dirk Zeelenberg) uit Divorce heerlijk slaapt in zijn Hästens bed. Maar ook thuis staat Dirk Zeelenberg iedere dag uitgerust op door zijn GIGANTISCHE 4 meter brede Hästens. Chantal Janzen, die voor haar serie ‘Chantal blijft slapen’ een nachtje bij Dirk kwam slapen, was maar heel even nerveus toen Dirk haar vroeg die avond bij hem in bed te stappen. Er is plek genoeg in het bed van Dirk. Door de grote zichtbaarheid wordt er in de Hästens Stores regelmatig naar het ‘Dirk Zeelenberg bed’ gevraagd.

Limited Edition

Ieder jaar brengt Hästens een Limited Edition op de markt. Daar worden wij op marketing én PR gebied erg blij van. Een goede combinatie van een PR waardig bed, een krachtige boodschap en de juiste mediamix zorgt voor unlimited aandacht voor deze Limited Edition. In vrijwel alle grote bladen zoals Elle, Elle Decor, Residence, More than Classic en Life after Football komt het bed voorbij.

Half bekend Nederland deelde het bed met Fashionista Carolien Spoor

Bengelmedia was voor Hästens aanwezig op het Like My Brand Event. Daar deelde Fashionista Carolien Spoor een Hästens bed met half bekend Nederland. Dit zorgde voor massale aandacht via Social Media, met als hoogtepunt een item in het SBS Shownieuws.

Geef ze iets om over te schrijven

Voor Nederlandse journalisten organiseerde Bengelmedia een persreis naar de beddenfabriek in Zweden. Daar konden ze het merk in al haar facetten ervaren en beleven. Hästens kreeg naar aanleiding van dit bezoek uitgebreid aandacht in een aantal luxe en interieur magazines zoals LXRY Magazine en Residence.

Bengelmedia heeft ons ECHT op de kaart gezet. De combinatie van marketing en creatieve PR werkt voor ons zeer goed! We zijn erg blij met het resultaat.
Maarten Stallinga, Hästens Nederland

contact gd

{gallery}Hastens nationaal op de kaart door middel van PR{/gallery}

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Inschrijven

Even contacten

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Inschrijven

Even contacten

Bekijk meer werk:

  • Nieuw werk
  • Gaaf werk