Gay Pride 2016

Afgelopen weekend stond de stad Amsterdam in lichterlaaie. Heel Nederland rukte uit naar het epicentrum van de 

liefde voor de jaarlijkse Gay Pride. Al twee weken staat de stad vóór acceptatie van lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders. Maar hoe tolerant zijn merken nu écht? En wat is het effect hiervan op de consument? Vrijdag bleek uit een onderzoek van merkadviseur Hendrik Beerda dat na 21 jaar de acceptatie, de tolerantie en de Gay Pride nog steeds niet ingeburgerd zijn in Nederland. Een groot aantal Nederlanders is namelijk nog steeds erg traditioneel en staat niet open voor dit evenement. Aan de andere kant, komen er ieder jaar toch weer honderdduizenden bezoekers naar de Canal Parade in Amsterdam. 

 

Durf jij, als merk je uit te spreken?Schermafbeelding 2016 08 08 om 12.02.48

Als merk is het natuurlijk bewonderenswaardig om kleur te bekennen en je uit te spreken voor de acceptatie van de LGBT-community, zoals ING of Hema. ING kleurt het leven op twitter en Hema viert Gay Pride met tompoezen- en rookworstenshirts. De boodschap op Facebook: “Hema is van en voor iedereen, ongeacht waar je vandaan komt of wie je bent. En onze Hema-iconen dus ook!”

 

Maar doe je dit dan vooral om je eigen naamsbekendheid te vergroten? Of draag je hiermee ook bij aan de acceptatie? Wij zeggen: spreek je uit met een aansprekende campagne, en draag iets bij door bijvoorbeeld een percentage van je verkopen te doneren aan het COC. 

 

Ook op zoek naar een onderscheidende marketingcampagne? Neem contact met ons op!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases