Video marketing

Bengelmedia helpen we je met jouw video marketing campagne. Video advertenties hebben veelal een sterk informerend karakter. Afhankelijk van de doelstelling en de doelgroep selecteren we de juiste online media voor de video marketing. Omdat er bij YouTube en Facebook gerichter kan worden ingezet (targeting) op bepaalde groepen en interesses kan dit de voorkeur genieten boven bijvoorbeeld RTLXL.

De mogelijkheden van targeting zijn er overigens ook bij RTLXL en InPage video’s. Bij RTLXL kunnen de video’s op specifieke programma’s worden ingekocht. Wanneer we bijvoorbeeld een campagne uitzetten voor Hästens kunnen we de pre-roll koppelen aan LXRY TV. Ook bij InPage Video selecteren we de titels die bij de klant en doelstelling past.

De video’s zorgen altijd voor een groot bereik en naamsbekendheid. Het voordeel van online video advertenties is dat we de gebruiker altijd doorsturen, door middel van een call-to-action (CTA) in de video, naar de landingspagina waar meer informatie op gevonden kan worden. Anders dan bij een TV campagne is de gebruiker daarom sneller bij de pagina met meer informatie is.

Wat zijn video advertenties?

Er zijn verschillende vormen van adverteren met video’s. We maken onderscheid tussen pre-rolls en InPage Video.

Pre-rolls zijn video’s van meestal 30 seconden die vertoond worden voordat een video of aflevering wordt afgespeeld. Een voorbeeld hiervan is uitzendinggemist.nl. Wanneer je een aflevering terugzoekt en gaat afspelen zal dit vrijwel altijd gepaard gaan met een commercial (pre-roll) van 30 seconden voordat de aflevering begint. Wegklikken kan meestal niet, verplicht kijk- en luistervoer dus! Ook zijn er steeds vaker commercials terug te zien tijdens de originele reclameblokken van de aflevering, dit gebeurt op RTLXL. Ook filmpjes op YouTube zijn veelal voorzien van een pre-roll.

Naast de pre-rolls zijn er ook InPage Video’s. Deze video’s worden niet afgespeeld voordat een video of aflevering begint, maar bij deze vorm van adverteren verschijnt de video tussen de content van een website. Op het moment dat de bezoeker de pagina opent en het artikel begint te lezen ziet de bezoeker de InPage Video nog niet. Zodra de bezoeker verder naar beneden scrolt klapt de InPage Video uit tussen de content van de pagina en begint af te spelen. Wanneer de bezoeker verder scrolt en de video meer dan 50% uit beeld is, pauzeert de video. Wanneer de video weer in beeld komt speelt deze weer verder.

Naast deze vormen van video advertenties kan de video natuurlijk ook op Facebook worden vertoond.