Apollo Hotel Amsterdam zakelijk én culinair op de kaart
Apollo Hotel Amsterdam is een gevestigde naam in Amsterdam-Zuid. Gelegen op een unieke plek aan het water en omringd door stijl en comfort, biedt het hotel niet alleen hoogwaardige overnachtingsmogelijkheden, maar ook alles voor meetings, events en culinaire belevingen. Met de volledig vernieuwde event- en vergaderruimtes én een samenwerking met het iconische The Harbour Club Amsterdam Zuid, was het tijd om deze pijlers krachtig te positioneren. Aan Bengelmedia de vraag: hoe brengen we beide proposities onder de aandacht bij de juiste doelgroepen?

PR voor jouw merk?
Neem contact op met Lauréna Rutgers
Bel 020 79 88 723 of mail laurena@bengelmedia.nl
Strategie Bengelmedia
Apollo Hotel Amsterdam wilde twee proposities onder de aandacht brengen: de volledig vernieuwde event- en vergaderruimtes bij de zakelijke markt én het luxe Sleep & Dine-arrangement, in samenwerking met The Harbour Club Amsterdam Zuid, laden bij een lifestyle- en travelpubliek. Aan Bengelmedia de taak om beide pijlers effectief te positioneren bij de juiste doelgroepen, elk met een eigen tone of voice.
Voor de zakelijke markt ontwikkelden we een gerichte PR-aanpak met focus op positionering, zichtbaarheid en beleving. De nieuwe ruimtes – stijlvol ingericht in lijn met de luxe uitstraling van The Harbour Club en gelegen aan het water in Amsterdam-Zuid – vroegen om een aanpak die meer deed dan informeren. Na het versturen van een inhoudelijk persbericht benaderden we gericht media in de hospitality-, event- en businessbranche én nodigden we journalisten uit om de locatie zelf te ervaren.
Parallel daaraan lanceerden we een PR-traject rondom het Sleep & Dine-arrangement: een combinatie van een driegangendiner bij The Harbour Club en een stijlvolle overnachting in het hotel. We nodigden lifestyle- en travelmedia uit om het arrangement zelf te beleven. Zo ontstonden authentieke, op eigen ervaring gebaseerde publicaties, van reviews tot tiplijstjes, die de beleving perfect overbrachten.
Resultaat
De gecombineerde aanpak leverde brede media-aandacht op. In de zakelijke hoek verschenen mooie publicaties in onder meer Misset Horeca, Events, Congreswereld en Baaz. Voor de lifestyledoelgroep zorgden titels als Cosmopolitan, &C en Playboy voor extra zichtbaarheid. Het resultaat? Een krachtige positionering in twee werelden: als toonaangevende locatie voor zakelijke events én als stijlvol adres voor een culinaire city escape.