bengelmedia

Hästens terug bij Bengelmedia

Na een jaar weg te zijn geweest heeft het prestigieuze Zweedse beddenmerk Hästens gevraagd of Bengelmedia alle Marketing en PR weer wil verzorgen op de Nederlandse markt. Uiteraard een grote eer en een uitdaging die we met beide handen aan hebben gegrepen.

Marketing strategie

Allereerst hebben we een uitgebreide marketingstrategie en -plan uitgewerkt op basis van de doelgroep van Hästens. Middels verschillende analyses op de doelgroep hebben we een mediaplan uitgewerkt waarmee we heel specifiek gaan inzetten op de doelgroep. Het mediaplan bestaat uit adverteren in magazines als LINDA. ELLE Decoration, Quote, FD Persoonlijk en Elsevier, lokale TV, Outdoor en Online via Programmatic buying en Social Media advertising. Verder gaan we naar een aantal lifestyle beurzen en sport events waar de doelgroep aanwezig zal zijn.

Marketing kalender

Op basis van de piekmomenten van Hästens hebben we een marketingkalender uitgewerkt. Om ervoor te zorgen dat Hästens op de relevante momenten aanwezig en zichtbaar is zullen we tijdens de piekmomenten Print, Outdoor en TV inzetten. Online zullen we het hele jaar zichtbaar zijn. De mediadruk zal dus gaan liggen op de piekmomenten om traffic naar de winkels te realiseren en de verkopen te verhogen.

Ontwikkeling materialen

Bengelmedia heeft een eigen studio in huis dus wij zullen ook verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van de campagneconcepten, de campagnebeelden en alle benodigde marketing materialen zoals de advertenties, online banners, TV commercials, beursstand en POS materialen voor in de winkels. Verder ontwikkelen we ook een luxe giftbox waarin de brochure en prijslijst verstuurd kan worden om aanvragen via de website te converteren in sales.

PR

Het PR plan zal nauw gaan aansluiten op het marketingplan. Gedurende het jaar zullen verschillende thema’s aan bod komen die belangrijk zijn voor Hästens. De PR-kalender loopt tezamen met de marketingkalender. Activiteiten die we uit zullen voeren zijn het uitsturen van persberichten, organiseren van persreizen en –events, samenwerkingen opzetten met media en influencers, product placements en zoveel mogelijk output genereren voor Hästens in alle relevante titels. De PR gaat van start per 1 maart, dus hier zullen we later meer over vertellen!