Personeelswerving voor CHDR: online x outdoor

Personeelswerving is eigenlijk ook gewoon marketing. Voor het Centre for Human Drug Research (CHDR) gingen wij recent op zoek naar verpleegkundigen en hebben we een combinatie van outdoor advertising en online ingezet.

Personeelswerving is de meest gangbare term voor het op zoek gaan naar nieuwe medewerkers. Maar tegenwoordig hoor je vaak marketing gerelateerde termen als employer branding of recruitment marketing. En in feite is personeelswerving natuurlijk ook een activiteit die op meerdere manieren aan de marketing van je organisatie bijdraagt. Opvallende advertenties waarmee je op zoek gaat naar nieuwe medewerkers kunnen ook een positieve indruk achterlaten op mensen die niet op zoek zijn naar werk en door in je vacature een positief verhaal over je bedrijf te vertellen doe je aan marketing binnen je branche.

CHDR Instagram
CHDR_outdoor

Effectieve marketing kenmerkt zich onder andere door een gecombineerde inzet van media of middelen. Daarom hebben wij voor de werving van verpleegkundigen voor het CHDR niet alleen het voor de hand liggende LinkedIn en Indeed ingezet maar ook een social media campagne en outdoor advertising. Een van de voordelen van een campagne via Facebook en Instagram is dat mensen die niet zelf op zoek zijn, makkelijk anderen kunnen taggen wat tevens het bereik van de campagne vergroot.

De outdoor campagne hebben we slim ingezet door middel van selectieve inkoop. Dit betekent dat we alleen abri’s hebben ingekocht rondom zorglocaties in de regio, bijvoorbeeld bij de dichtstbijzijnde bushaltes. Zo weet je vrij zeker dat je ook met een outdoor campagne zichtbaar bent voor de juiste doelgroep. Op de poster stonden de voordelen van werken bij CHDR: de employer branding. Bovendien kon via een QR-code direct de vacature op mobiel bekeken worden.

Ook zo’n slimme recruitment marketing campagne?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases