Rebranding: kwaliteitsaannemer wordt Meesters van Trecht

Meesters van Trecht

Klant

Meesters van Trecht (voorheen Pos en Zanoli) is een kwaliteitsaannemer van grote en kleine restauratie-, renovatie- en verbouwprojecten voor de particuliere en zakelijke markt in de regio’s Utrecht, het Gooi en Amsterdam.

Vraag

Soms wil je als bedrijf een nieuwe frisse start maken, of ben je gewoon toe aan verandering omdat de oude uitstraling, naam en waarden het beestje geen eer meer aan doen. Het was bij Pos en Zanoli tijd voor grootschalig onderhoud. De bezem er doorheen en opnieuw beginnen. En wij, marketingbureau Bengelmedia uit Amsterdam, krijgen niets liever dan zo’n vrijbrief voor een volledig nieuw communicatieconcept.

Meesters van Trecht
Meesters van Trecht
Meesters van Trecht

Strategie Bengelmedia

Wij gaan altijd terug naar de basis, wie zijn de mensen achter het bedrijf, wat wordt er precies verkocht en waar staat het bedrijf voor? Dit keer gaat het om kwaliteit en vakkennis. Vakkennis en passie voor het restaureren, renoveren en verbouwen van zeer oude, soms zelfs monumentale panden waarbij kwaliteit de hoogste prioriteit heeft in plaats van prijs. Kort gezegd zijn de medewerkers dankzij hun jarenlange ervaring en niveau van expertise echte meesters in hun vak. Dat is uniek en dit hebben wij dan ook een prominente plek gegeven in de positionering en de nieuwe naam van dit Utrechtse bedrijf: Meesters van Trecht, waarbij ‘Trecht’ de historische naam van Utrecht is.

Bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuwe chique uitstraling, dus heeft Meesters van Trecht een compleet nieuwe huisstijl gekregen. Dit hebben we doorgetrokken in al het reguliere drukwerk zoals visitekaartjes en briefpapier, maar ook in de gloednieuwe brochure en website. Daarbij hebben wij als marketingbureau ook de brochure- en websiteteksten voor ons rekening genomen, om er zeker van te zijn dat dit naadloos aansloot op de positionering en precies omvat wat Meesters van Trecht is en doet. Daarnaast hebben wij veel aandacht besteed aan het goed in beeld brengen van – en vertellen over – de verschillende mooie opgeleverde projecten. Zo lichten we waar dat kan altijd de herstelde details van de woning uit doormiddel van een vergroting in de foto, zodat het authentieke vakmanschap van Meesters van Trecht letterlijk naar voren komt.

Resultaat

Meesters van Trecht heeft een complete rebranding ondergaan en is klaar voor de toekomst. Alle communicatiemiddelen zoals de huisstijl, de website en de brochure zijn volledig vernieuwd en geven het authentieke vakmanschap perfect weer.

Bekijk hier de website: www.meestersvantrecht.nl

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case of ben je toevallig ook toe aan een rebranding van jouw merk of bedrijf? Laat het ons weten!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases