PR Oogfonds ‘Oog voor bescherming’

{gallery}intro Oogfonds Oog voor bescherming{/gallery}

Klant: Oogfonds
Vraag: Hoe maken we mensen bewust van het feit dat UV-straling schadelijk is voor de ogen en zetten we het Oogfonds op de kaart?
Aanpak: We hebben een PR campagne ontwikkeld die naadloos aansluit op het communicatieconcept ‘Oog voor bescherming’.
Resultaat:

 

Een goed bezocht persevent waar alle aanwezigen gedetailleerd tekst en uitleg kregen bij de verschillende producten. In de relevante media werd lovend over de nieuwe lijn geschreven.

Nieuwsgierig?

Marketingbureau Bengelmedia is sinds 2013 het fullservice marketingbureau voor het Oogfonds. We hebben voor het Oogfonds het communicatieconcept ‘Oog voor bescherming’ ontwikkelt en bedenken onder die kapstok thematische multimediale campagnes. PR is een niet weg te denken onderdeel binnen deze campagnes. Door steeds weer nieuwe invalshoeken te bedenken lukt het om met beperkte budgetten maximaal onder de aandacht te komen.

Bescherm je ogen op de piste!

Om de eerste thematische campagne ‘Bescherm je ogen op de piste!’ te lanceren verstuurden we persberichten naar media met een landelijk bereik. De timing was optimaal met de uittocht naar de wintersportgebieden voor de deur. Onder andere het RTL journaal en Editie NL pakten de boodschap goed op. Editie NL maakte zelfs een speciaal item waarin bij campagne partner SnowWorld een aantal Goggles werden getest en beoordeeld door de Nederlandse Ski Vereniging (ook partner van de campagne). Zo kwam ruimschoots onder de aandacht dat je je ogen op de besneeuwde pistes goed moet beschermen tegen UV-straling. De persvoorlichter van het Oogfonds werd meerdere malen geïnterviewd dus ook het Oogfonds kwam goed in beeld.

Voor kids gaat de zon op

De ogen van kinderen zijn extra kwetsbaar voor UV-straling. Tijdens de ‘Oog voor bescherming’ zomercampagne werd dat de insteek voor de PR: ‘Oog voor de kleintjes’. We hebben verschillende journalisten benaderd en een persbericht verstuurd. RTL Boulevard kopte in met ‘Voor kids gaat de zon op’. In een uitgebreid item kwam aan de orde hoe belangrijk het is dat juist de ogen van jonge kinderen goed beschermd worden tegen de zon. Een geweldige exposure waar we met recht trots op zijn. En het bleef niet bij RTL Boulevard, de lijst met media die het persbericht gepubliceerd hebben is enorm en varieert van volkskrant.nl tot kassa.vara.nl en van gezondheidsnet.nl tot zeeland.blog.nl.

 

contact gd

 

{gallery}PR Oogfonds Oog voor bescherming{/gallery}

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases