Happy Bright Sight Day!
{gallery}Bright Sight Day{/gallery}
8 oktober is door het Oogfonds uitgeroepen tot Bright Sight Day. Dat is niet voor niets, de tweede donderdag van oktober is het World Sight Day waarop al jaren wereldwijd aandacht voor blindheid en ernstige slechtziendheid wordt gevraagd. Deze dag is in Nederland nog niet zo bekend, vandaar dat het Oogfonds met Bright Sight Day een eigen draai geeft aan deze dag om ook in Nederland de strijd aan te gaan tegen onnodige blindheid en slechtziendheid. Marketingbureau Bengelmedia verzorgt de marketing en PR voor het Oogfonds om Bright Sight Day tot een groot succes te maken!
Bright Sight Oogtest
Helder zicht voor nu én in de toekomst staat centraal deze dag. Via de Bright Sight Oogtest kan online op een laagdrempelige manier het gezichtsvermogen getest worden, om zo een indicatie te krijgen hoe het met het zicht gesteld staat. Met de test wil het Oogfonds bewustzijn voor blindheid en ernstige slechtziendheid creëren en een indicatie geven van mogelijke symptomen van (beginnende) slechtziendheid. Het doel hierbij is het tegengaan van vermijdbare slechtziendheid en blindheid, twee derde van de blindheid en ernstige slechtziendheid in Nederland is namelijk te voorkomen! Bengelmedia verzorgt de media uitingen om op deze manier zoveel mogelijk aandacht voor deze dag te genereren en zoveel mogelijk mensen stil te laten staan bij de waarde van hun zicht. Hiervoor is een online campagne opgezet en een website voor Bright Sight Day ontwikkeld (www.brightsightday.nl). De online campagne loopt onder andere op nu.nl waar door middel van een skin op alle vervolgpagina’s een takeover plaatsvindt van meerdere banners over Bright Sight Day
Social media
In het kader van PR zal er vooral gefocust worden om de hashtag #brightsightday en #oogfonds te promoten op social media. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken worden verschillende BN’ ers met veel volgers op social media ingezet. Zij zullen kleurrijke foto’s posten op Instagram en Twitter om zo de boodschap van deze dag te ondersteunen en hun volgers bekend te maken met de actie. Het doel hierbij is om zoveel mogelijk mensen kleurrijke foto’s te laten posten op Twitter en Instagram zodat uiteindelijk iedereen in Nederland op 8 oktober gehoord heeft van Bright Sight Day! Om dit extra te versterken is een persbericht uitgestuurd om ook landelijke media aandacht te genereren. Iedereen kan meedoen om van deze dag een #BrightSightDay te maken en met een kleurrijke foto de boodschap van deze dag te ondersteunen!
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.