Mediastrategie en -inkoop voor Woningruil24.nl

Woningruil24.nl is Nederlands grootste website voor het ruilen van huurwoningen. Via online marketing is de eerste bekendheid in Nederland opgebouwd. Nu wil Woningruil24.nl de naamsbekendheid verder laten groeien en Bengelmedia heeft hiervoor een doordachte mediastrategie ontwikkeld.

Bengelmedia jouw strategie laten bepalen?

Neem contact op met Gradus Groothengel
Bel 020 79 88 723 of mail gradus@bengelmedia.nl

Strategie Bengelmedia

Woningruil24.nl, van oorsprong Zweeds, is enkele jaren geleden gelanceerd in Nederland. Het platform matcht huurders die willen verhuizen met elkaar. Door te adverteren op o.a. Meta en YouTube is het aantal gebruikers de eerste jaren hard gegroeid. Nu wil Woningruil24.nl een grote stap zetten in hun groei en daarom heeft het Zweedse hoofdkantoor Bengelmedia benaderd vanwege de lokale kennis van het medialandschap. Op basis van een analyse van het mediaconsumptiegedrag van de doelgroep hebben we een doordachte mediastrategie ontwikkeld. De meeste gebruikers van het platform zijn tussen de 25 en 50 jaar oud en wonen in de grote steden. De campagne bestaat in 2025 uit meerdere flights en zal te zien zijn op mediakanalen zoals het videonetwerk van Ad Alliance, op de metrostations van Amsterdam en Rotterdam en is te horen op de digitale radiokanalen van alle bekende radiozenders.

Op het netwerk van Ad Alliance hebben we specifiek gekozen voor SAVOD (Subscription Advertising Video On Demand) oftewel adverteren op de streamingsdiensten Videoland, HBO Max, SkyShowtime en Disney+. Als fullservice-marketingbureau hebben we in samenwerking met  Woningruil24.nl de  Nederlandse versie van de bestaande Zweedse commercial ontwikkeld. Met een jingle die zich direct in je hoofd nestelt. Dat gaat zeker helpen bij het laten groeien van de naamsbekendheid.

Resultaat

Op het moment van schrijven is de eerste flight net gestart maar het kan niet anders dan dat het aantal woningruilen de komende tijd hard gaat stijgen!