Klant
RIFF helpt bedrijven met totaaloplossingen op het gebied van optimaal klantcontact.
Vraag
RIFF heeft veel verschillende vacatures en is continue op zoek naar mensen om hun vacatures mee te vullen. Daarom wilden ze een online wervingscampagne inzetten om de doelgroep bewust te maken van de vacatures en voordelen van werken bij RIFF. Hier zijn wij mee aan de slag gegaan.
Strategie Bengelmedia
Met een wervingscampagne voor RIFF hebben we ons gefocust op de doelgroep 18 tot en met 35 jaar. Een doelgroep die uit Gen Z’ers en millennials bestaat. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat Gen Z minder traditioneel naar werken kijkt. Geluk en vrijheid staat bij deze groep voorop. Ze willen transparantie, persoonlijke vrijheid en flexibiliteit in hun werk. Daarnaast is er sinds Covid de behoefte om genoeg thuis te kunnen werken. Werkzoekenden willen meer weten over het bedrijf waarvoor ze gaan werken. Ze zijn niet alleen op zoek naar een baan, maar naar een werkgever die past bij hun persoonlijke waarden en behoeften. Hier sluit RIFF goed bij aan. Werken bij RIFF betekent veel vrijheid en flexibiliteit in je werkzaamheid terwijl je werkt voor grote A-merken.
Sinds de komst van TikTok is short video content dé manier om de doelgroep te bereiken. Bij deze content geldt, hoe korter hoe beter. De aandachtspanne van mensen wordt steeds korter. Werkzoekende willen eerlijke en oprechte meningen en geen lange vacatureteksten. Met korte video’s spelen we in op de behoefte voor snelle en gemakkelijk verteerbare content. Zo is het eenvoudiger om hun aandacht te trekken en deze vast te houden.
We hebben voor RIFF een vlotte bedrijfsvideo ontwikkeld die binnen een minuut vertelt wie ze zijn, wat ze doen en wat ze te bieden hebben.
De video benadrukt de flexibiliteit en thuiswerkmogelijkheden, wat aantrekkelijk is voor potentiële sollicitanten. Met een mix van boeiende visuals, animaties en een duidelijke kernboodschap hebben we een video gecreëerd die de identiteit van RIFF perfect weergeeft. Vervolgens hebben we met deze video met een campagne ingezet op Instagram en TikTok om de doelgroep te bereiken.
Resultaat
Met de nieuwe campagnevideo is RIFF klaar om nieuw talent aan te trekken. De video toont duidelijk hun sterke punten, zoals flexibiliteit en thuiswerkmogelijkheden, wat hen aantrekkelijker maakt voor potentiële medewerkers.
Heeft jouw bedrijf ook een campagne video nodig om jouw merk te versterken en talent aan te trekken? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij je kunnen helpen!
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.