Het Italiaanse zomergevoel van Amaro Del Capo

Klant

Amaro Del Capo is een kruidenbitter uit Italië: de ijskoude Italiaanse smaakmaker

Vraag

Amaro Del Capo is al jaren de meest geliefde Amaro van Italië. De ijskoude Italiaanse smaakmaker is nu ook in Nederland verkrijgbaar en vergaard steeds meer bekendheid en interesse. Amaro Del Capo gaat nu een fase in waarbij de doelgroep het product meer moet ontdekken. Aan Bengelmedia de vraag om te helpen met een campagne om meer zichtbaarheid te creëren en de interesse aan te wakkeren.

Strategie Bengelmedia

Bij Bengelmedia geloven we dat, mits goed op elkaar afgestemd, marketing en pr elkaar versterken en als combi tot de beste resultaten leiden.

Amaro Del Capo

Daarom hebben we voor dit project onze krachten gebundeld met ons pr-bureau Pressure. Samen hebben we een grote pr- en social mediacampagne opgezet om het echte Italiaanse gevoel van Amaro Del Capo over te brengen.

We zijn voor Amaro Del Capo gestart met een uitgebreid PR-traject. Pressure heeft verschillende PR-activiteiten uitgevoerd om Amaro Del Capo onder de aandacht te brengen. Allereerst is er een persbericht uitgestuurd naar relevante lifestyle-, F&B-, vak- en Italië-media. De beste manier om kennis te maken met de ijskoude Italiaanse smaakmaker is natuurlijk door de amaro zelf te proeven! Daarom heeft Pressure uitgebreide Italiaanse borrelpakketten samengesteld met alle ingrediënten voor een heerlijke Italiaanse aperitivo en een ijskoud digestief na het diner. De perspakketten zijn verstuurd of persoonlijk bezorgd bij verschillende redacties en influencers, met enthousiaste publicaties en social content als gevolg. Eind juli staat de allereerste Giro Del Capo in de Amsterdamse Pijp gepland, waar horecagasten zich volledig in Italiaanse sferen zullen wanen onder het genot van Italiaanse livemuziek en een ijskoude amaro. Ook staat er na de zomer een exclusieve perstrip op de planning naar Calabrië, waar twee Nederlandse journalisten een uniek kijkje in de keuken van de familie Caffo krijgen en ondergedompeld zullen worden in het (succes)verhaal van Amaro Del Capo.

Als onderdeel van de diverse marketing-activiteiten hebben we een advertentiecampagne ingezet op social media om de merkbekendheid te vergroten.

Om te zorgen dat Amaro Del Capo op het netvlies van de doelgroep blijft is het belangrijk dat de doelgroep de campagne meerdere keren ziet. Daarnaast verzorgen we ook de contentcreatie en zetten we o.a. winacties in om meer verkeer naar de kanalen van Amaro Del Capo te realiseren.

Resultaat

Door de combinatie van pr- en marketingactiviteiten brengen we de hele zomer het authentieke Italiaanse zomergevoel naar Nederland. Het is een zomer vol Amaro Del Capo!

Wil jij voor jouw bedrijf/merk marketing en pr bundelen voor een campagne? Wij denken graag met je mee. Neem contact met ons op!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases