Social media marketing
Wij beheren social media pagina’s en accounts voor onze klanten. Uiteenlopend van het inrichten, monitoren en beheren van een account tot het opzetten van een gehele social media campagne. We merken regelmatig dat klanten te weinig tijd en kennis hebben om een pagina of account goed te onderhouden. Wij nemen het werk uit handen en zorgen dat de pagina’s gevoed blijven met relevante content. Daarbij zijn we niet bang om de conversatie aan te gaan met de fans. Sterker nog, we zoeken de conversatie altijd op!
Bij het adverteren gaan we altijd uit van de doelgroep en de doelstellingen. Op basis van deze gegevens selecteren we de juiste social media. Of dit nu Facebook, Twitter, LinkedIn of YouTube is, dat maakt voor ons niet uit. Wij hebben een brede kennis opgebouwd met het adverteren op diverse social media.
Wat is social media marketing?
Social media marketing is een ruim begrip, er zijn immers veel mogelijkheden op social media en de verschillende media hebben zich de afgelopen jaren flink doorontwikkeld. Met deze ontwikkelingen zijn er meerdere functies toegevoegd voor bedrijvenpagina’s waarbij het adverteren een grote rol speelt.
Adverteren op social media platforms kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld via tekstadvertenties op de Timeline van Facebook welke gericht kunnen worden op fans van de pagina of personen die bepaalde interesses hebben. Ook is Facebook een geschikt medium voor het promoten van filmpjes of een nieuw ontwikkelde app. LinkedIn bedient in de meeste gevallen een andere doelgroep dan Facebook en Twitter. Met name zakelijke gebruikers zijn acties op LinkedIn. Ben je op zoek naar een nieuwe collega of wil je juist een product promoten onder een specifieke doelgroep? LinkedIn biedt voor beide gevallen goede opties. Op basis van de doelstelling en doelgroep van de klant selecteren we de juiste social media of advertentie inzet.
Niet alleen het adverteren op social media is belangrijk. Ook het beheren en monitoren van de pagina’s en accounts is een belangrijk aspect. Een bedrijf met een Twitter account welke niet wordt gebruikt loopt veel kansen mis en riskeert het risico hun klanten teleur te stellen. Bijvoorbeeld wanneer volgers een vraag stellen en vervolgens geen antwoord krijgen. Webcare is in deze tijd erg belangrijk geworden. Daarbij hoort natuurlijk een goed ingerichte pagina of account met daarop alle informatie die de bezoeker nodig heeft.