Feestelijke campagne voor MEENK

Na een jaar vol voorbereidingen hebben we in de herfst van 2023 de herpositionering van het dropmerk MEENK gelanceerd. De verfijnde dropjes van MEENK zijn een cadeautje om te geven én te ontvangen. Daarom hebben we MEENK in de markt gezet als ‘Het lekkerste dropje om te geven’. In lijn met deze herpositionering hebben we vijf soorten cadeauverpakkingen en een bijzondere dropproeverij ontwikkeld om het geven nog specialer te maken. Deze nieuwe cadeaus van MEENK kwamen precies op tijd voor de feestdagen. In samenwerking met ons PR-bureau Pressure hebben we een omvangrijke marketing- en PR-campagne opgezet om MEENK onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek.

Met onze eindejaarscampagne was het doel de naamsbekendheid van MEENK te vergroten en ervoor te zorgen dat iedereen tijdens de feestdagen MEENK cadeau geeft.

MEENK Drop cadeauverpakkingen
MEENK_Eindejaarscampagne

Om de bekendheid te vergroten, was het essentieel dat MEENK goed zichtbaar was en tegelijkertijd de doelgroep inspireerde. We wilden consumenten ertoe aanzetten om MEENK cadeau te geven, of het nu ging om een verrassing in de schoen, een cadeau onder de kerstboom, als relatiegeschenk of als een verwenmoment voor jezelf.

Verschillende mediakanalen zijn ingezet om onze doelgroep te bereiken. De campagne startte met de introductie van de nieuwe cadeaulijn. Bij de lancering is een persbericht verstuurd en zijn er 45 perspakketten samengesteld en verzonden in ruil voor publiciteit. In aanloop naar de feestdagen zijn er nog meer perspakketten verstuurd om MEENK als ‘Het lekkerste dropje om te geven’ te promoten. Bovendien hebben we samenwerkingen met influencers en media partnerships opgezet, waarmee we een aanzienlijk bereik hebben gerealiseerd.

Wat betreft marketing, hebben we zowel online als offline actie ondernomen. Social media is een plek waar onze doelgroep zich graag laat inspireren. Daarom hebben we van 1 november tot 24 december een campagne ingezet op Facebook, Instagram en Pinterest.

MEENK werd hier neergezet als feestelijke cadeau-inspiratie. Daarnaast hebben we online advertenties geplaatst binnen het DPG-netwerk, met titels als het AD, Libelle, de Volkskrant en Het Parool. Voor de offline marketing hebben we voor MEENK een prachtige volledige pagina advertentie in de novembereditie van LINDA gerealiseerd. Aanvullend waren de geschenken van MEENK zichtbaar op de shoppingpagina’s van negen verschillende tijdschriften, waaronder Delicious, &C, Marie Claire en meer.

Heb je naar aanleiding van dit artikel een vraag? Neem dan contact met ons op!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases