Eerste TikTok campagne voor het CHDR

TikTok

TikTok is het snelst groeiende social medium in Nederland in de afgelopen jaren. Het begon als platform waar met name kinderen onder de 18 muziek- en dansfilmpjes plaatsten, maar inmiddels is de grootste groep gebruikers in Nederland tussen de 18 en 35. Laat dat nou een belangrijke doelgroep voor het CHDR zijn. Tijd voor een eerste campagne dus.

Facebook, Instagram en YouTube zijn nog steeds de meest gebruikte social media in Nederland. Maar TikTok maakt een sterke groei door en heeft inmiddels 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers. Dit aantal groeide het afgelopen jaar met maar liefst 91%. Ter vergelijking, Facebook heeft 6,9 miljoen dagelijkse gebruikers maar het aantal nam het afgelopen jaar met 6% af (bron: Social Media Onderzoek Nederland 2022, Newcom Research & Consultancy).

TikTok is een platform dat draait om video en muziek. Adverteren op TikTok vraagt dus wel om advertenties die passen bij het platform. Dans, humor of het delen van tips scoren goed. Net als inspelen op een van de trends of challenges waarbij actualiteit natuurlijk vereist is. Via TikTok zelf kan hier een aansprekend muzieknummer aan toegevoegd worden.

Hoewel we voor het CHDR al veel adverteren op Facebook en Instagram hebben we speciaal voor deze eerst TikTok campagne nieuwe video’s gemaakt. Ze zijn hierboven/ hiernaast te bekijken. Het doel was een inkijkje te geven in hoe een dag in het onderzoekscentrum er uit kan zien. Gebruikers die klikken leiden we naar de pagina op de website met alle onderzoeken voor meer informatie en om aan te melden. De campagne is kortgeleden gestart, we hopen snel eerste goede resultaten te zien.

Met ons brainstormen over een TikTok campagne?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases