Een online campagne voor CHDR inspelend op de actualiteit
Voor veel bedrijven brengen de lockdowns uitdagingen met zich mee. Zo ook voor het Centre for Human Drug Research (CHDR) dat geneesmiddelenonderzoek uitvoert en daar proefpersonen voor nodig heeft. Het CHDR merkte dat mensen zich door de lockdowns voorzichtiger opstelden bij de beslissing om deel te nemen aan geneesmiddelenonderzoek. Terwijl het juist een kans was dat veel mensen door het wegvallen van verplichtingen en activiteiten meer tijd hadden om deel te nemen.
Juist nu kunnen mensen makkelijker meedoen aan een onderzoek, werken of studeren in het onderzoekscentrum tegelijkertijd een bijdrage leveren aan iets moois waar ze ook nog een vergoeding voor ontvangen. Daar moesten we op inspelen. Dit hebben wij gerealiseerd door online-advertenties te ontwerpen voor een ‘Even niet?’ campagne. We wilden hiermee de doelgroep aanspreken met situaties die bij hen van toepassing waren. Denk bijvoorbeeld aan: ‘Even niet naar de sportschool?’, ‘Even niet naar de kroeg?’ of ‘Even niet naar de uni?’ – Doe mee aan geneesmiddelenonderzoek.’ We hebben ervoor gekozen om meer dynamiek te creëren in de advertenties d.m.v. een gif. Een gif, oftewel graphic interchange format, is een korte video van afbeeldingen, zonder audio. Gifs kunnen erg krachtig zijn voor onlinecampagnes, omdat bewegende content meer opvalt en daardoor beter op geklikt wordt.
De kanalen die wij voor deze campagnes hebben ingezet zijn Facebook, Instagram, en Google Ads. Waarbij vooral de advertenties in Instagram Stories erg goede resultaten laten zien. De campagnes lopen al sinds november 2020 waarbij we tussentijds steeds weer aanpassingen doen in tekst en foto’s om de campagne te vernieuwen en de Click Through Rate hoog te houden.
Wij analyseren de resultaten bijna dagelijks om het beste uit deze campagnes te halen.
Zoek jij ook een concept dat inspeelt op de actualiteit om online campagnes in te zetten? Neem vrijblijvend contact op voor een gesprek.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.