Supersales: bouwen aan een merk

Supersales

Vraag

Supersales is een vergelijkingswebsite voor miljoenen producten in o.a. de categorieën mode, elektronica en beauty. Actief in vier landen weten veel mensen de weg naar Supersales te vinden maar met name via Google. De naamsbekendheid is laag waardoor mensen niet vanuit zichzelf naar Supersales gaan. Dus, Supersales wil een bekend merk worden!

Strategie Bengelmedia

Hoe gaan we dat aanpakken? Een sterk merk moet allereerst een duidelijke boodschap hebben en opvallende communicatie. We begonnen dus met een positionering en communicatieconcept. Deze positionering was even duidelijk als eigenlijk simpel: bij Supersales vind je altijd de beste deal voor jouw product!

Toen de boodschap en visuele communicatie stond, was het tijd om aan de bekendheid te gaan werken. Online kunnen we snel, veel mensen bereikt worden. Logisch dus dat Meta en TikTok de mediakanalen zijn. Met een branding campagne zorgen we dat een grote groep mensen, Supersales veel ziet en weet dat ze voor de beste deal, Supersales moeten gebruiken. De herfst is begonnen dus daar spelen we op in. Ook voor je najaarskleding moet je bij Supersales zijn.

Supersales

Maar we willen ook uitleggen hoe Supersales werkt en dat het een eerlijke prijsvergelijking biedt van alleen maar betrouwbare webshops. Dat vraagt om iets meer uitleg. Daar hebben we influencers en content creators voor ingezet. Die content creators maken User Generated Content en worden dus ook wel UGC’s genoemd. Het zijn creators die net als influencers weten wat er op social media werkt, maar in tegenstelling tot influencers niet altijd zelf heel bekend zijn en een groot bereik hebben. Daardoor lijken het ‘gewone fans’ van je merk. Ze maken authentieke video’s waarom ze een merk, product of dienst zo goed vinden. Die video’s adverteren wij vervolgens weer onder de doelgroep. Bekijk enkele voorbeelden op deze pagina net als de content die influencers zoals Fien Vermeulen en Judith Keijsers voor Supersales maakten.

Resultaat

De campagne loopt op het moment van schrijven nog maar we zien al meer websitebezoekers die Supersales weten te vinden via andere kanalen dan Google. De weg naar een bekend merk is nog lang maar het begin is er.

Ook interesse in meer naamsbekendheid? Neem contact met ons op.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases