Herpositionering van Hijman
Hijman, groothandel in schoonmaakartikelen, vond het tijd voor professionalisering van hun communicatie. Daarnaast wilden ze meer structuur in hun marketingactiviteiten om zo groei te realiseren.
Bengelmedia jouw strategie laten bepalen?
Neem contact op met Gradus Groothengel
Bel 020 79 88 723 of mail gradus@bengelmedia.nl
Strategie Bengelmedia
Hijman doet er alles aan om het leven van schoonmakers makkelijker te maken. Zo staan de medewerkers van Hijman altijd klaar om uitgebreid advies te geven, hebben ze een technische dienst die machines keurt en repareert en bieden ze workshops en trainingen op maat aan. We hebben daarom de naam Hijman Schoonmaakartikelen aangepast naar alleen Hijman.
Hijman vindt het erg belangrijk om samen te werken met klanten. Ze bieden een breed aanbod aan schoonmaakdiensten om samen met klanten tot het schoonste eindresultaat te komen. Daarom hebben we ze met een herpositionering in de markt gezet als dé partner van schoonmaakbedrijven. Bij deze nieuwe positionering hebben we een passende payoff verzonnen die de essentie van Hijman laat zien: Samenwerken geeft glans.
Met de nieuwe positionering en samenwerken als kenmerk konden we aan de slag met de nieuwe communicatiestijl. In de nieuwe communicatie wilde we meer mensen terug laten komen. We hebben daarom de volledige productie van een fotoshoot en videoshoot verzorgt. Als klant wil je natuurlijk weten met wie je eigenlijk samenwerkt. Naast modellen zijn ook alle werknemers van Hijman op de foto gezet, en komen ze terug in de communicatie uitingen.
De website is een belangrijk communicatiemiddel van Hijman. Op de oude website kwam je meteen op de webshop terecht en moest je voor overige informatie naar de footer scrollen. Het werd met deze website niet meteen duidelijk dat Hijman, naast het verkopen van schoonmaakartikelen, nog meer doet om de schoonmaker te helpen. We hebben daarom de website en de webshop van elkaar losgetrokken. Op de nieuwe website vinden klanten nu alle informatie over Hijman. Prominent op de homepage staat een aparte button naar de webshop waar men vanouds bestellingen kan plaatsen.
De nieuwe huisstijl is in alle communicatiemiddelen doorgetrokken; van briefpapier en visitekaartjes tot de bedrijfsbussen. Daarnaast hebben we Hijman voorzien van een gloednieuwe (digitale) brochure, social media content en nieuwsbrieven.
Resultaat
Deze nieuwe positionering en branding laat zien wie Hijman is en waar ze voor staan. Met een gloednieuwe uitstraling zijn ze klaar voor een nieuw hoofdstuk als dé partner van schoonmaakbedrijven. Met marketingcampagnes en relatiemarketing gaan we er nu voor zorgen dat Hijman ook verder gaat groeien.
Bekijk de nieuwe website op hijman.nl