Glansrijke rebranding voor Hijman

Klant

Hijman, een groothandel in schoonmaakartikelen.

Vraag

Al meer dan 100 jaar is Hijman de expert in schoonmaakartikelen. Om de professionaliteit van het bedrijf te versterken was de verouderde communicatie toe aan een opfrisbeurt en wilde Hijman marketing structureler inzetten.

Strategie Bengelmedia

Om een passende nieuwe communicatiestijl te vinden zijn we eerst in de kern van Hijman gedoken. Met de naam Hijman Schoonmaakartikelen zette het bedrijf zich vooral neer als de verkoper van schoonmaakartikelen.

Hijman_samenwerken_Geeft_Glans
Hijman_keuren_en _repareren

Maar Hijman is meer dan een groothandel. Ze doen er alles aan om het leven van schoonmakers makkelijker te maken. Zo staan de medewerkers van Hijman altijd klaar om uitgebreid advies te geven, hebben ze een technische dienst die machines keurt en repareert en bieden ze workshops en trainingen op maat aan. We hebben daarom de naam Hijman Schoonmaakartikelen aangepast naar alleen Hijman.

Hijman vindt het erg belangrijk om samen te werken met klanten. Ze bieden een breed aanbod aan schoonmaakdiensten om samen met klanten tot het schoonste eindresultaat te komen. Daarom hebben we ze met een herpositionering in de markt gezet als dé partner van schoonmaakbedrijven. Bij deze nieuwe positionering hebben we een passende payoff verzonnen die de essentie van Hijman laat zien: Samenwerken geeft glans.

Met de nieuwe positionering en samenwerken als kenmerk konden we aan de slag met de nieuwe communicatiestijl. In de nieuwe communicatie wilde we meer mensen terug laten komen. We hebben daarom de volledige productie van een fotoshoot en videoshoot verzorgt. Als klant wil je natuurlijk weten met wie je eigenlijk samenwerkt. Naast modellen zijn ook alle werknemers van Hijman op de foto gezet, en komen ze terug in de communicatie uitingen.

De website is een belangrijk communicatiemiddel van Hijman. Op de oude website kwam je meteen op de webshop terecht en moest je voor overige informatie naar de footer scrollen. Het werd met deze website niet meteen duidelijk dat Hijman, naast het verkopen van schoonmaakartikelen, nog meer doet om de schoonmaker te helpen. We hebben daarom de website en de webshop van elkaar losgetrokken. Op de nieuwe website vinden klanten nu alle informatie over Hijman. Prominent op de homepage staat een aparte button naar de webshop waar men vanouds bestellingen kan plaatsen.

De nieuwe huisstijl is in alle communicatiemiddelen doorgetrokken; van briefpapier en visitekaartjes tot de bedrijfsbussen. Daarnaast hebben we Hijman voorzien van een gloednieuwe (digitale) brochure, social media content en nieuwsbrieven.

Hijman_website

Resultaat

Deze nieuwe positionering en branding laat zien wie Hijman is en waar ze voor staan. Met een gloednieuwe uitstraling zijn ze klaar voor een nieuw hoofdstuk als dé partner van schoonmaakbedrijven. Met marketingcampagnes en relatiemarketing gaan we er nu voor zorgen dat Hijman ook verder gaat groeien.

Bekijk de nieuwe website op hijman.nl

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Neem dan contact met ons op.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases