De leukste weg naar een nieuw huis: bouw een Kamp-huis

Kamphuis

Klant

Bouwbedrijf Kamphuis is een allround kwaliteitsbouwer van droomhuizen.

Vraag

Bouwbedrijf Kamphuis bestaat als sinds 1958 en heeft dus zeker zestig jaar ervaring. Door heel Nederland wonen gezinnen met veel woonplezier in een Kamp-huis. Kamphuis deed tot voor kort vrijwel niets aan eigen marketing. Dankzij mond-tot-mond reclame van tevreden huiseigenaren en het vaste partnerschap met huizenontwikkelaar Brummelhuis was dat niet nodig. Maar om minder afhankelijk te zijn in een markt waar sterke concurrentie toeneemt werd het tijd om aan de eigen marktpositie te gaan werken en waren zij opzoek naar een duidelijke en professionele communicatiestijl.

Kamphuis 1
kamphuis 2

Strategie Bengelmedia

Het laten bouwen van een huis is een grote stap. Er komt veel bij kijken en er moeten heel veel keuzes gemaakt worden. Dit maakt het dan ook vaak een moeilijk en stressvol proces voor de klant. Dit is dan ook precies waar wij als marketingbureau op inspelen met de nieuwe positionering voor Bouwbedrijf Kamphuis. Kamphuis snapt de situatie van de klant en zorgt niet alleen voor een goed product maar ook voor een goede ervaring. Zo maken ze het proces niet alleen zo soepel maar ook zo leuk mogelijk, iets wat uniek is in de bouw. Deze claim is dan ook terug te vinden in de nieuwe pay-off van het bedrijf en is verwerkt in de gehele communicatie. Daarnaast hebben wij relevante vragen die bij de consument spelen een plek gegeven in de communicatieuitingen. Hier geven we dan een positief antwoord op, waardoor de twijfels direct worden weggenomen bij een prospect.

De nieuwe positionering van Kamphuis is doorgevoerd in onder andere een nieuwe website, een brochure en ander drukwerk voor op en rondom de bouwplaats. Maar om de gemaakte claim ook waar te kunnen maken nadat een prospect klant is geworden hebben wij ook de communicatie tijdens het bouwproces onderhanden genomen. Zo hebben wij een speciaal Bouwhandboek ontwikkeld, waar álle bouwinformatie is terug te vinden en de planning uitvoerig staat beschreven. Dit Bouwhandboek neemt zo goed als alle onduidelijkheid bij de klant weg en vormt bovendien de leidraad voor de communicatie tussen de klant en Bouwbedrijf Kamphuis.

Het tweede deel van onze taak was het leveren van een op maat gemaakt marketingplan. Wij hebben voor verschillende online-campagnes en print advertenties gekozen, om zo een heel specifieke doelgroep te kunnen bereiken. Later dit jaar zullen wij een aantal video-cases gaan ontwikkelen. Hierin komen de verschillende fases van de bouw aan bod en vertellen de huiseigenaren over hun ervaring met Kamphuis. Op die manier proberen wij een volledig beeld van Kamphuis te schetsen en men te overtuigen van hun werkwijze, waardoor het totaalplaatje compleet zal zijn.

Tot slot zijn wij ook de relatiemarketing niet uit het oog verloren, omdat mond-op-mond reclame een heel grote kracht van Kamphuis is en blijft. Om die reden zal Kamphuis nu gedurende de bouw én daarna intensief contact onderhouden met de klant. Zo wordt onder andere het ‘hoogste punt’ van de bouw en de oplevering samen met de klant gevierd en vindt er na oplevering nog contact plaats per telefoon en door middel van persoonlijke kaartjes.

Resultaat

Bouwbedrijf Kamphuis is nu klaar voor de toekomst met een nieuwe frisse uitstraling en een goed doorgevoerde communicatiestrategie. Bekijk de nieuwe website hier: www.bouwbedrijfkamphuis.nl

Ook opzoek naar een frisse wind voor jouw marketing? Of heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons weten!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases