Benicaros: een concept met een gouden randje

NutriLeads ontwikkelt plantaardige, prebiotische vezels. Het nieuwe, innovatieve product Benicaros wilden ze introduceren op de Europese markt. De vraag aan Bengelmedia was met welke boodschap!

Bengelmedia jouw strategie laten bepalen?

Neem contact op met Gradus Groothengel
Bel 020 79 88 723 of mail gradus@bengelmedia.nl

Strategie Bengelmedia

Wie meer van onze cases heeft gelezen, weet dat bij deze vraag een positionering en communicatieconcept horen. We bepalen eerst wat de tekstuele boodschap wordt en vervolgens hoe dit er visueel uit ziet.

Centraal in de positionering staan de unieke eigenschappen van Benicaros, zoals dat het gelijktijdig werkt voor het immuunsysteem en de darmen, dat het plantaardig is en dat er maar een kleine hoeveelheid van het ingrediënt toegevoegd hoeft te worden. Die unieke combinatie van eigenschappen heeft geen enkel ingrediënt. Na deze positionering zijn we aan de slag gegaan met het concept. We wilden een concept ontwikkelen dat zich duidelijk onderscheidt van de vele alternatieven op de markt. Als we kijken naar de concurrentie, wordt er veel gecommuniceerd met een ‘saaie’ stijl en veel stockbeelden. Benicaros moest impact hebben en herkenbaar zijn; het moet het product presenteren als een onmisbaar ingrediënt. Een gouden ingrediënt! Waarmee klanten kunnen innoveren.

Het nieuwe concept is doorgetrokken in alle communicatie van Benicaros. In onze studio hebben we het nieuwe webdesign verzorgt en uitingen gemaakt voor o.a. online campagnes, beurzen en sales. Ook in de toekomst zullen we alle communicatie uitingen verzorgen en mee blijven denken over onderscheidende communicatie.

Resultaat

We hebben Benicaros als onderscheidend product in de markt weten te zetten, met zowel de positionering als de communicatie-uitingen. Het is een product dat echt opvalt tussen alle concurrenten.