Klant
NutriLeads ontwikkelt plantaardige, prebiotische vezels. Ze werken samen met producenten van supplementen en ‘functional foods’ om producten naar een hoger niveau te tillen om de gezondheid van mensen te verbeteren.
Vraag
Benicaros is een nieuw en innovatief ingrediënt van NutriLeads gemaakt van wortels. Dit product wilden ze introduceren op de Europese markt maar de vraag aan Bengelmedia was met welke boodschap?
Strategie Bengelmedia
Wie meer van onze cases heeft gelezen, weet dat bij deze vraag een positionering en communicatieconcept horen. We bepalen eerst wat de tekstuele boodschap wordt en vervolgens hoe dit er visueel uit ziet.
Centraal in de positionering staan de unieke eigenschappen van Benicaros, zoals dat het gelijktijdig werkt voor het immuunsysteem en de darmen, dat het plantaardig is en dat er maar een kleine hoeveelheid van het ingrediënt toegevoegd hoeft te worden. Die unieke combinatie van eigenschappen heeft geen enkel ingrediënt. Na deze positionering zijn we aan de slag gegaan met het concept. We wilden een concept ontwikkelen dat zich duidelijk onderscheidt van de vele alternatieven op de markt. Als we kijken naar de concurrentie, wordt er veel gecommuniceerd met een ‘saaie’ stijl en veel stockbeelden. Benicaros moest impact hebben en herkenbaar zijn; het moet het product presenteren als een onmisbaar ingrediënt. Een gouden ingrediënt! Waarmee klanten kunnen innoveren.
Het nieuwe concept is doorgetrokken in alle communicatie van Benicaros. In onze studio hebben we het nieuwe webdesign verzorgt en uitingen gemaakt voor o.a. online campagnes, beurzen en sales. Ook in de toekomst zullen we alle communicatie uitingen verzorgen en mee blijven denken over onderscheidende communicatie.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.