Accord: dé partner in personeel

Accord

Klant

Accord: een fullservicebureau in de wereld van mensen en werk.

Vraag

Accord riep de hulp van marketingbureau Bengelmedia in om een volledig nieuw communicatieconcept en nieuwe marketingstrategie te ontwikkelen waar het bedrijf weer jaren mee vooruit kon. Het communicatieconcept moest aansluiten bij de nieuwe huisstijl van Accord. Doel van het marketingplan was om de nieuwe positionering aan de verschillende doelgroepen te communiceren.

Bengelmedia_Accord_fullservicemarketing1

Strategie Bengelmedia

De vraag van Accord was een perfect project om alle aanwezige disciplines binnen Bengelmedia op toe te passen. We zijn gestart met het neerzetten van het communicatieconcept. Dat begint met een positionering: hoe gaat Accord zich presenteren? Door een brainstorm met het team van Accord hebben we het bedrijf leren kennen en konden we een visie, missie en passende kernwaarden opstellen: ‘partner, focus op het team, commitment, gedeeld belang en familie’. Deze kernwaarden vormen de filosofie van Accord, een familiebedrijf dat een langdurig partnerschap aan gaat met zijn klanten. De waarden waren ook geheel in lijn met de hoofdboodschap uit de huisstijl: ‘Accord: Partners in Personeel’.

De positionering en kernwaarden hebben we vertaald naar tekst en beeld. In eigen studio zijn de nieuwe uitingen bedacht en ontwikkeld, onder andere een nieuw websitedesign, een brochure en drukwerk. Dit alles hebben we gepresenteerd aan personeel en relaties tijdens een officiële lancering.

Het tweede deel van de vraag was een op maat gemaakt marketingplan. Nadat Bengelmedia de doelgroepen in kaart had gebracht konden we de tactiek bepalen: wie benaderen we wanneer, via welk medium? Dat heeft geleid tot een cross mediale campagne waarin we onder andere outdoor, print en online media hebben ingezet. De uitingen hiervoor creëerden we natuurlijk ook in eigen huis.

Resultaat

Een geheel nieuwe en op maat gemaakte positionering voor Accord. Deze is volledig doorgevoerd in alle communicatie-uitingen en gepresenteerd aan personeel, klanten en prospects. Met de meerjarige marketingstrategie en met gebruik van het nieuwe communicatieconcept kon Accord zich focussen op een groei met nieuwe klanten.

Benieuwd hoe we jouw bedrijf zouden positioneren?

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases