Voorbeeld van een succesvolle online marketingcampagne
Het doel van het online team van marketingbureau Bengelmedia in elke online marketing campagne is conversies. Voor de ene online campagne zijn dat afgeronde verkopen in een webshop, voor de andere campagne zijn het relevante landingen die voldoen aan vooraf bepaalde KPI’s.We willen graag laten zien hoe wij in staat zijn om samen met de klant meer business te generen door middel van een online campagne. Maar ja, de data is vertrouwelijk dus daar kunnen we geen inzicht in geven.
Neem nou deze klant, een B-to-C dienstverlener, als voorbeeld. Doel van de campagne is aanvragen voor opdrachten te krijgen via de website. Dus hebben we een online marketing campagne ingezet die bestaat uit Google Adwords, Facebook en retargeting. De Click Through Rate (CTR) op Adwords is boven de 6%, CTR op Facebook is 2% en de CTR op de retargeting is Online ook rond de 2%. Het campagnecomponent is dus succesvol want we vinden de relevante doelgroep en die toont interesse in de campagne boodschap.Maar dan… wat doen deze mensen als ze eenmaal op de website zijn geland? 93% van de consumenten die de advertenties aanklikt landt ook werkelijk op de website. Slechts 46% van de bezoekers van de website verlaten de website na het bekijken van de eerste pagina. Bezoekers zitten gemiddelde bijna 3 (!) minuten op de website en bezoeken bijna 6 (!) pagina’s.En conversies? 65% van de bezoekers komt in de conversie funnel terecht die varieert van contact zoeken met vragen tot het plaatsen van een bestelling. Google stelt ons in staat om te benchmarken met vergelijkbare bedrijven in de sector en al de behaalde resultaten zijn beter dan de branchegenoten.
Klinkende cijfers die aantonen dat investeren in online marketing heel interessant kan zijn. Is het echter ook een garantie van succes? Wij hebben in de afgelopen jaren aangetoond dat er eigenlijk voor elke dienst of product een succesvolle online marketing campagne gedraaid kan worden. Het is echter afhankelijk van de haalbaarheid van de doelstellingen in zowel het campagne component als het verkeer op de website, om te bepalen wanneer en campagne succesvol is.
Net als in een stenen winkel moet er duidelijk een link worden gelegd met de bezoeker, moet de bezoeker zich welkom voelen en relevante informatie krijgen, en moet het aanbod zeer aantrekkelijk zijn.
Wil je dat we eens naar jouw campagnes kijken?
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.