Verschillende doelgroepen en boodschappen
{gallery}Media inkoop – Oogfonds{/gallery}
Klant: | Oogfonds |
Vraag: |
Ontwikkel een mediaplan waarbij we de gehele doelgroep kunnen bereiken. |
Aanpak: |
Met de communicatie van verschillende boodschappen naar doelgroepen is een strategisch mediaplan nodig. Hiermee zorgen we dat de campagnes zo effectief mogelijk worden ingezet. |
Resultaat: |
Door multichannel inzet van de media heeft het oogfonds zowel offline als online een groot bereik binnen de doelgroep. |
Het Oogfonds zet zich in voor volwaardige participatie van slechtzienden en blinden in de maatschappij en ondersteunt organisaties en activiteiten die hierop gericht zijn. Daarnaast wil het Oogfonds een halt toeroepen aan vermijdbare blindheid en slechtziendheid door middel van goede voorlichting, wetenschappelijk onderzoek en preventieve screening. Twee derde van de slechtziendheid en blindheid in Nederland is namelijk te voorkomen.
De media inkoop is voor zowel offline als online uitingen waarbij er online vaak nog een uitgebreidere strategie aan te pas komt door het aan elkaar koppelen van verschillende campagnes. Daarnaast is de multichannel inzet belangrijk om de doelgroep zowel online als offline te bereiken. De middelen die we hebben gebruikt zijn: Printcampagne, Online marketing, Pre-roll, TV campagne, DM campagne, Joint Promotions, Radio campagne en deelname aan beurzen
Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.