Social media trends 2018
Nu het jaar 2017 bijna voorbij is, wordt het tijd om vooruit te blikken naar 2018. In het volgende artikel vind je 4 online marketing trends die er volgens de online marketeers van Bengelmedia volledig aan zitten te komen. Zet je schrap, wees gefocust en kijk mee in onze glazen bol.
Livestreaming
Online marketeers waren er in 2017 heel voorzichtig mee, maar wij verwachten dat Livestreaming dé trend van 2018 wordt onder online marketing bureaus. Facebook heeft in 2017 heel veel geld betaald aan influencers om livestreaming op de markt te brengen en hip te maken. Wij verwachten dat in 2018 adverteerders en online marketing bureaus deze trend ook gaan opnemen in hun online marketingstrategie.
Facebook dominantie
Dat Facebook in 2017 heel veel heeft gedaan om hun marktpositie te verbeteren en te verruimen is niet nieuw. Zo ging het geruisloos de concurrentie aan met Marktplaats en Ebay en is in Amerika gestart op de food delivery markt. In 2018 is de verwachting dat Facebook deze trend zal doorzetten. Hiermee wordt het grootste sociale netwerk, met 2 miljard gebruikers, een gevaarlijke concurrent van elke grote marktspeler in welke sector dan ook. Zo heeft het met Facebook watch ook de eerste stap gezet om zo de concurrentie met Netflix en Youtube en zelfs televisie aan te gaan. Facebook watch is nog niet uitgerold in Nederland, maar de verwachting is dat dit in 2018 zeker gaat gebeuren. De originele makers van een video op Facebook watch zullen 55 procent van de videoadvertentie-inkomsten, wat hetzelfde percentage is dat Youtube biedt.
Micro-influencers
Micro-influencers zijn bekende personen, die met posts op Facebook, Instagram of andere platforms, mensen kunnen beïnvloeden om iets te kopen. Deze micro-influencers hebben een bereik van 1000-5000 volgers en zijn voor veel bedrijven en marketing bureaus relatief betaalbaar. Voor 2018 is het de verwachting dat bedrijven en marketing bureaus nog meer gebruik zullen gaan maken van influencers om hun producten te promoten. Bengelmedia is inmiddels ook gestart met influencer marketing door Barry Atsma aan te stellen als uitgangbord van het luxueuze beddenmerk: Hästens.
Mobiele revolutie
Als laatste verwachten wij dat de “mobile revolution”, waarbij mensen hun mobiel nog meer gaan integreren in hun dagelijkse leven, gewoon wordt doorgezet. Op dit moment besteden mensen meer dan 80 procent van alle tijd die ze op social media besteden op mobiele devices. We kijken gemiddeld maar liefst 150 keer per dag op ons mobieltje. Bedrijven en online marketing bureaus zullen nog meer dan in 2017 hun strategie hierop moeten instellen.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.