NIEUWS! Tekst en beeld

{gallery}Tekst en beeld{/gallery}

Als organisatie kun je op verschillende manieren communiceren. Marketingbureau Bengelmedia weet daar alles van. Denk bijvoorbeeld aan je website, een brochure of een presentatie. Niet iedereen heeft evenveel tijd om uitgebreid te lezen wat jij te vertellen hebt. Het is daarom belangrijk om je bezoeker te boeien, en daarvoor zijn er verschillende technieken.

Contentmarketing communicatie

Boodschap

Natuurlijk moet je eerst goed kijken naar wie je doelgroep is. Wat vinden ze leuk en welke tone of voice past bij ze? Zo bepaal je welke middelen het beste passen en op welke manier je communiceert. Zorg dat de kern van je boodschap in korte tijd duidelijk wordt. Zo bereik je ook de mensen die maar weinig tijd hebben om uitgebreid te lezen! Bij het schrijven van bijvoorbeeld een reclametekst, advertentie of direct mail wil je natuurlijk een bepaalde mening overbrengen of bepaald gedrag of een houding stimuleren. Schrijf eerst alles op wat je op wil schrijven. Begin daarna pas met het vormgeven en verbeteren van de tekst. Maak dus eerst een ruwe schets, en ga daarna polijsten!

Advertenties marketing

AIDA

Voor het schrijven van een wervende tekst kun je gebruik maken het AIDA-model: Attention, Interest, Desire en Action. Je zorgt dus eerst voor aandacht, vervolgens formuleer je een belofte, daarna beschrijf je waarom jouw merk de wensen van de lezer kan vervullen en tot slot zorg je voor een duidelijke call-to-action. Zorg daarbij voor duidelijke alinea’s en genoeg witregels. Dit zorgt voor overzicht en duidelijkheid voor de lezer!

Schrijfstijl

Ook korte zinnen en actief schrijven maakt een tekst aantrekkelijk. Lange zinnen zijn moeilijker te begrijpen dan kortere zinnen. Zoek een tussenweg en wissel korte en wat langere zinnen af. Door actief te schrijven zorg je voor een persoonlijke sfeer in je tekst. Passieve zinnen worden vaak ervaren als formeel en afstandelijk. Kijk daarnaast uit met het gebruik van te moeilijke woorden of ouderwets taalgebruik. Laat het aansluiten bij je doelgroep en zorg voor een vlotte tekst.

Beeld

Marketingbureau contentWanneer je beeld gaat kiezen voor bij een tekst, is het belangrijk om te letten op de toonzetting en op de inhoud. De inhoud van een foto kan echt voor een extra dimensie rond het onderwerp zorgen. Je zorgt dan als het ware voor een tweede verhaallijn. Bij een foto komt natuurlijk ook een stukje techniek kijken. Er zijn verschillende aspecten die meespelen in de wijze waarop een foto gemaakt wordt. Denk bijvoorbeeld aan het perspectief; een foto kan vanuit verschillende hoeken genomen worden. Ook de belichting en de scherpte van een foto zijn belangrijk. Kies een kwalitatief goede foto die past bij je tekst! Meer lezen over content? Lees dan dit artikel, waarin marketingbureau Bengelmedia verder ingaat op contentmarketing.

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases