NIEUWS! Merkpagina’s op Facebook slecht ingezet?

{gallery}online marketing merkpaginas facebook intro{/gallery}Veel bedrijven zijn actief op Facebook ‘omdat het moet’. Ze hebben een pagina gemaakt waarop wat content staat en brengen vooral de commerciële boodschap over. Er zijn zelfs merkpagina’s waar geen reacties door bezoekers op geplaatst kunnen worden.

Social media is bedoeld om de conversatie met elkaar aan te gaan. Wanneer een pagina alleen maar informatie aan het zenden is zullen de fans snel afhaken, zeker als ze zelf geen berichten kunnen plaatsen op de timeline van het merk. Veel bedrijven zijn bang om negatieve berichten op de timeline te krijgen van andere gebruikers en willen de conversatie niet aangaan. In dit geval kan er beter voor gekozen worden om niet actief te zijn Facebook logoop Facebook omdat de pagina geen meerwaarde heeft voor het sociale netwerk. Een negatief bericht op de pagina wil niemand hebben maar dit bericht kan omgebogen worden tot een positief bericht. Iedereen kan zien dat de klacht goed wordt opgelost waardoor de gebruiker meer vertrouwen krijgt in het merk. De juiste strategie op social media is interactie creëren met de gebruikers. Als er veel over het merk wordt gesproken wordt het merk hipper, interessanter en geaccepteerd door het publiek.

Facebook is niet bedoeld om alleen maar de commerciële boodschap te zenden maar ook de bezoeker te informeren met relevante en leuke content. Als er een bericht op Facebook geplaatst wordt moet men zich altijd afvragen of zijn doelgroep dit bericht ook interessant zal vinden.

Bengelmedia heeft als marketingbureau altijd nauw contact met de klanten over de content op de pagina en het beantwoorden van de vragen. Een goede samenwerking tussen klant en marketingbureau is essentieel om tot een goede Facebook pagina te komen wat een meerwaarde biedt voor de fans.

Case marketingbureau Bengelmedia

Bengelmedia ontwikkelde voor haar klant Techreturns een Facebook pagina. Op deze pagina zijn informatieve en leuke berichten geplaatst waarin de commerciële boodschap subtiel werd overgebracht zonder dat de fans zich hieraan irriteren. Aan deze pagina werd een online marketing actie gekoppeld in de vorm van een app. Er werden zes Iphone’s 4s verloot onder de deelnemers. Het bereik werd snel vergroot door het virale effect van de app doordat er vijf vrienden geselecteerd konden worden waarmee jij wilde winnen. Deze app heeft een positieve boost gegeven aan de merknaam Techreturns. Daarnaast wordt de Facebook pagina ook gebruikt voor vragen en opmerkingen van de gebruikers.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases