NIEUWS! Marketingcampagne Supporters Vereniging Ajax

{gallery}intro nieuws sva{/gallery}

De Supporters Vereniging Ajax (SVA) heeft Marketingbureau Bengelmedia gevraagd een actie op te zetten richting hun achterban met als doel alle Ajacieden (ruim 94.000 leden) te bedanken voor hun steun aan Ajax. Wij ontwikkelden het communicatieconcept voor een actie waarbij 1700 kaarten zijn weggeven onder de leden van de SVA voor de wedstrijd Ajax – ADO op zondag 22 maart. Nieuwsgierig?

Concept

De boodschap van het door ons ontwikkelende communicatieconcept was duidelijk: ALTIJD AJACIED. Met deze boodschap laten we zien dat de supporters en leden van de SVA altijd achter Ajax staan, ook in tijden dat Ajax een slechtere reeks wedstrijden neerzet. Middels dit concept richtte de SVA zich voornamelijk op hun achterban, maar heeft zeker ook tot doel niet-leden aan te sporen alsnog lid te worden.

Actiemechanisme

Om kans te maken op het winnen van de kaarten, moesten de leden van de SVA zich via de website aanmelden voor deze actie. Als extra mechanisme werd tijdens de aanmelding gevraagd een leus voor de ALTIJD AJACIED actie te bedenken. De winnende leus was tijdens de wedstrijd Ajax – ADO op de boarding rondom het veld te zien.

Ontwikkeling uitingen

Om de leden van de SVA te bereiken hebben we verschillende uitingen voor verschillende media ontwikkeld. De website, Ajax Life (krant), nieuwsbrief, Facebook en Twitter zijn ingezet om de actie onder de aandacht te brengen. En met succes want er zijn zeer veel inzendingen ontvangen! Op de dag van de wedstrijd is de actie ook nog eens onder de aandacht gebracht in de Kick-off (programmaboekje) en is de winnende leus op de boarding in het stadion te zien geweest.

Een gevuld uitvak

De winnaars van deze actie zorgden voor een gevuld vak in de ArenA. Na afloop van de wedstrijd werd de bedenker van de winnende leus geïnterviewd. Dit interview is terug te lezen op de website van Ajax Life.

 

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases