NIEUWS! Hoe ziet een succesvolle call-to-action er uit?

{gallery}intro call to action{/gallery} Een aansprekende call-to-action is belangrijk voor een succesvolle marketingcampagne. In het artikel over landingspagina’s is de call-to-action al kort besproken. Er zijn meerdere factoren die een rol spelen bij een succesvolle call-to-action. Actiemarketing bureau Bengelmedia geeft in dit artikel tips over het schrijven hiervan.

Wat is een call-to-action?
Een call-to-action is hetgene dat de bezoeker aanzet tot de gewenste actie. Deze kan bedoeld zijn voor verschillende doeleinden: het verkopen van een product, het invullen van een enquête, het aanvragen van informatie of het bekijken van een filmpje. Vaak is de call-to-action vormgegeven als een button, banner of link. Deze moet opvallend zijn en mensen triggeren om verder te klikken.

Hoe moet een call-to-action er uit zien?
De kleur van de button moet opvallend zijn, gebruik daarom voor een button nooit de kleuren van de huisstijl. Er kan het beste gekozen worden voor een kleur die niet op de rest van de website gebruikt wordt. Uit onderzoek blijkt dat oranje de kleur is die het meest aanzet tot actie.

Waar moet de call-to-action komen te staan?
Actiemarketing bureau Bengelmedia ziet vaak dat call-to-actions niet op de juiste plaats staan, bijvoorbeeld aan het eind van een tekst onder de vouw van de pagina. Bezoekers moeten in één oogopslag de call-to-action kunnen zien als zij op de pagina belanden. Uit onderzoek is gebleken dat call-to-actions effectief zijn rechts van een productfoto en naast informatie over privacy, veiligheid of retour mogelijkheden. Verzekeringsmaatschappij Interpolis past dit op een goede manier toe.

Effectieve call to action

Hoe schrijf je een effectieve call-to-action?
De tekst moet mensen bewegen en aansporen om door te klikken. Het is belangrijk dat het voor de bezoeker duidelijk is wat er gebeurt als zij verder klikken. Bij onduidelijkheid zullen mensen afhaken. Dit komt doordat zij het idee hebben dat zij ergens aan vast zitten als zij verder klikken. Werkwoorden stimuleren om verder te klikken en geven het idee dat het juist nu moet omdat dit de enige kans is. Daarnaast kan de bezoeker getriggerd worden door het gebruik van promotionele acties. Hierbij kan gedacht worden aan een gratis cadeau bij aanmelding of korting op het product.

Voorbeelden

Call to action marketingbureau Bengelmedia

Een effectieve call-to-action is belangrijk voor het succes van de marketingcampagne. Denk vooraf dus na over de kleur, de tekst en de plaats. Heeft u moeite bij het maken van een effectieve call-to-action? Dan kunt u het beste een Actiemarketing bureau inschakelen.

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases