NIEUWS! Digitale trends

{gallery}Digitale trends{/gallery}

Digitale marketing is altijd in beweging. Door de snelle ontwikkelingen is het belangrijk om als marketeer altijd op de hoogte te blijven van de laatste trends. Marketingbureau Bengelmedia neemt je mee in de digitale wereld en laat de belangrijkste trends zien!

De consument wordt blootgesteld aan veel verschillende communicatie-uitingen. Hoe zorg je dan dat juist jouw boodschap blijft hangen? Het is belangrijk om je bewust te zijn van de vele mogelijkheden die digitale marketing biedt. Je kunt onder andere communiceren via TV, laptop, tablet, smartphone en digitaal billboard. Ook kun je via verschillende media communiceren zoals social media, video, email, SEO en meer.

Locatie

Een belangrijke trend is marketing gebaseerd op locatie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van GPS om multimedia content die gekoppeld is aan de geografische locatie van de consument op zijn mobiele apparaat te tonen. Op die manier kan de marketeer steeds specifieker inspelen op de behoeften van de consument! Wist je dat maar liefst 91 procent van de mobiele telefoon gebruikers hun telefoon altijd op armafstand heeft?

Social media

De meest populaire social media zijn nog steeds Facebook, Twitter, Youtube en LinkedIn. Echter zijn er ook andere social media die steeds meer groeien en dus ook belangrijk zijn. Denk hierbij aan Pinterest, Instagram en Google+. Ook betaald adverteren op social media blijft toenemen. Niet alleen op Facebook, maar ook op andere social media zal dit toenemen. Het blijft dan ook belangrijk om een duidelijke contentstrategie aan te houden om jouw doelgroep op de juiste manier te bereiken!

Video

Een video kan een boodschap tien keer sterker overbrengen dan alleen via tekst. Video marketing is dan ook niet nieuw, maar blijft in populariteit stijgen en blijft zich ontwikkelen. Denk bijvoorbeeld aan de app Vine. Gebuikers, en dus ook marketeers, kunnen met deze app een videoboodschap van maximaal 6 seconden overbrengen. Niet alleen Vine, maar ook Snapchat en Instagram bieden de mogelijkheid om een korte videoboodschap te versturen. Doordat deze video’s veelal op mobiele apparaten afgespeeld worden biedt het de marketeer de mogelijkheid om direct het gedrag van de consument te beïnvloeden!

Ook Facebook zorgt ervoor dat video’s optimaal mobiel afgespeeld kunnen worden. Meer dan 65% van de video’s op Facebook wordt mobiel bekeken. Facebook wijzigde in juni dit jaar de manier waarop video’s worden gesorteerd. Zo zien gebruikers de voor hen meest relevante video’s voorbij komen in hun nieuwsoverzicht. Daarnaast worden gerelateerde video’s laten zien wanneer iemand een video heeft bekeken op Facebook. Ook worden video’s automatisch afgespeeld wanneer je er langs heen scrolt: auto-play. Natuurlijk kun je deze optie ook uitzetten, of alleen geactiveerd laten wanneer je over Wifi beschikt.

Retargeting

Wist je dat bezoekers die voor de eerste keer op een website komen vaak maar voor 2 procent van de conversie zorgen? Bezoekers die voor de eerste keer op je website komen worden dan ook vaak niet meteen klant. Het is daarom belangrijk om ze op een later moment opnieuw te confronteren met jouw website. Dit noemen we retargeting. Een bezoeker wordt op andere, voor hem wellicht relevante websites, opnieuw geconfronteerd met jouw website door het vertonen van banners.

Wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen op het gebied van marketing? Volg ons dan op social media en houd de website in de gaten!

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Inschrijven

Even contacten

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Inschrijven

Even contacten

Bekijk meer werk:

  • Nieuw werk
  • Gaaf werk