Nieuw in Nederland: Adverteren op Snapchat!

Snapchat Online MarketingDe populaire foto-, video- en berichtenapp Snapchat kende het afgelopen jaar een flinke groei. Het aantal Nederlandse gebruikers groeide van 1 miljoen in 2016 naar bijna 2,5 miljoen nu. De meerderheid gebruikt het platform zelfs dagelijks! Snapchat wordt met name gebruikt door tieners, maar wordt ook steeds populairder in de leeftijdscategorie 20 tot 39 jaar.

Adverteren op Snapchat

Na een proefperiode in de Verenigde Staten heeft Snapchat de advertentiemogelijkheden eindelijk uitgerold naar andere landen, waaronder Nederland. Hierdoor is het binnen Nederland nu mogelijk om Snapchat onderdeel te laten zijn van je online marketing campagne.

Wat zijn de mogelijkheden?

Snapchat kent drie verschillende advertentiemogelijkheden: Snap Ads, Sponsored Geofilters en Sponsored Lenses. We zullen elk type kort uitleggen:

  • Snap Ads: Dit zijn korte verticale video’s van maximaal 10 seconden. Snap Ads worden afgespeeld tussen het bekijken van stories van vrienden, discover stories of gedurende live-uitzendingen. Wanneer er over de advertentie geswipet wordt, krijgt de gebruiker meer informatie te zien. Deze informatie kan bestaan uit een langere video, een website, een app installatie of een artikel.
    Sponsored Geofilters: Wanneer mensen zich in een bepaalde locatie bevinden, kunnen zij een gesponsorde filter over een gemaakte foto of video plaatsen. Deze gesponsorde geofilters kunnen een merknaam, logo of ander kenmerk van het bedrijf bevatten.
    Sponsored Lenses: Misschien wel een van de leukste functies van Snapchat is het gebruik van de zogenoemde ‘Lenses’. De camera herkent een gezicht en voegt hier een maskereffect aan toe. Als bedrijf kun je een eigen lens maken die gesponsorde elementen bevat.

Wil jij meer weten over de mogelijkheden van adverteren op Snapchat voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met onze online marketing afdeling!

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases