Marketingcampagne voor Nibud binnen no-time afgerond met resultaat
Marketingbureau Bengelmedia verzorgde in april een online marketingcampagne voor het Nibud. Deze stichting informeert en adviseert over financiën van huishoudens en doet onderzoek naar onderwerpen als zakgeld, schulden en pensioen. Het Nibud zocht voor een grootschalig onderzoek onder mbo’ers naar 3.000 respondenten. Dankzij een effectieve online marketingcampagne werden deze respondenten binnen no-time gevonden!
Aanpak
Op basis van het prospectprofiel hebben we Facebook gekozen om de doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken middels een slimme targeting strategie. Het was namelijk niet alleen een vereiste dat de respondenten mbo’ers waren, maar ook dat zij zich realiseerden dat zij als mbo’er getarget werden voor dit onderzoek.
Boodschap
Om de boodschap kracht bij te zetten hebben we twee thema’s uitgerold; enerzijds gericht op de cash incentive die te verdienen was met het meedoen aan het onderzoek en anderzijds inhoudelijk gericht op het onderzoek. De tone-of-voice en uitingen werden gematcht met de belevingswereld van de doelgroep om een zo hoog mogelijke response te behalen.
Uitingen
Hoe hebben we de mbo’ers zover gekregen om zich in te schrijven? Hiernaast een aantal voorbeelden van de campagne-uitingen.
Heb je een vraag naar aanleiding van deze campagne? Laat het ons hieronder weten:
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.