Hennepplaza – landelijke zichtbaarheid door uitgebreide online campagnes

{gallery}Online Marketing – Hennep Plaza{/gallery}

Klant: Hennepplaza: grootste online platform met producten van hennep
Vraag: Hoe gaan we online campagnes inzetten om de lancering van het platform kenbaar te maken en kwalitatieve traffic naar de website te krijgen met als doel zoveel mogelijk sales te genereren via de webshop.
Aanpak: Inzet van een brede landelijke online campagne binnen een uitgebreid netwerk van advertentiekanalen om zo maximale exposure en traffic naar de site te genereren.
Resultaat:

 

Meer dan 4 miljoen views in de eerste maand, bovengemiddelde CTR’s en enorm veel verkeer naar de website, waarvan een flink deel terugkerende bezoekers.

 

Hennepplaza – duurzame producten gemaakt van Hennep

Hennepplaza onlinebanner campagne1

Hennepplaza Banner Retargeting 120x600

Hennepplaza richt zich op consumenten die interesse hebben voor duurzame en milieuvriendelijke producten. De uitdaging voor de campagnes was om de slechte naam die hennep heeft te doorbreken en een positief beeld te communiceren via de advertenties.

 

Online teasercampagne

Met de ondersteuning van pr-bureau PRESSURE hebben we verschillende samenwerkingen gezocht met populaire blog, food en lifestyle websites zoals: Hollistik, Lisagoesvegan en Ballin. Om de spanning op te bouwen werd er een week voor de livegang van Hennepplaza een online Teaser campagne ingezet. Door middel van Display bannering telden we elke dag af tot de lancering en alle content werd alvast gedeeld op alle social mediakanalen.

 

Lanceringscampagne 

Toen de site begin december live ging werd de mediadruk verhoogd door een landelijke onlinecampagne in te zetten, getarget op de top 50 websites in Nederland om zo een grote zichtbaarheid te realiseren. Middels Retargeting hebben we alle bezoekers van de website nogmaals weten te bereiken. Met een gerichte Adwords campagne zijn alle gebruikers bereikt die al geïnteresseerd waren in soortgelijke producten. Resultaat: in de eerste maand realiseerden we met ruim 4 miljoen impressies, een behoorlijk bereik en de campagne in het Google Zoeknetwerk had een zeer hoog doorklikpercentage.

 

Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

 

neem contact op

 

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases