AHF: Keep the promise on AIDS
Marketingbureau Bengelmedia is verantwoordelijk geweest voor de online campagnes en social media content kalender van de AIDS Healthcare Foundation (AHF), de grootste internationale organisatie die zich inzet in de strijd tegen AIDS. Ieder jaar sterven er wereldwijd meer dan 1 miljoen mensen aan AIDS en raken 1,8 miljoen mensen besmet met HIV. Omdat onderzoek en medicatie nog steeds van levensbelang is, is er de tweejaarlijkse AIDS Conference die ditmaal in de Amsterdam RAI plaatsvond. Dit was het perfecte moment om de boodschap van AHF onder de aandacht te brengen bij het Nederlandse publiek en awareness te creëren dat de oorlog tegen AIDS nog niet over is.
Middels een online campagne gericht op de verschillende doelgroepen, hebben we de belangrijke boodschappen van AHF onder de aandacht gebracht. Zo hebben we de LGBT-community en Migranten opgeroepen om zich gratis te laten checken bij de AHF Checkpoint en hebben we awareness gecreëerd bij het Nederlandse publiek over het feit dat er jaarlijks nog steeds 1 miljoen mensen sterven aan AIDS en onderzoek en medicatie dus van levensbelang zijn.
Naast de online campagnes is marketingbureau Bengelmedia ook verantwoordelijk geweest voor de social media strategie. We hebben een content kalender ontwikkeld waarin we op de verschillende kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter de boodschappen en belangrijke standpunten van AHF onder de aandacht hebben gebracht. Ook hebben we de volgers op de hoogte gehouden van de activiteiten tijdens de AIDS Conference en mooie publicaties waar AHF in naar voren kwam gedeeld.
Wij zijn trots dat we AIDS Healthcare Foundation hebben mogen ondersteunen in deze belangrijke missie en het onder de aandacht brengen van deze belangrijke boodschap!
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.