Geheel op eigen wijze communiceren – Slaapboulevard Kwakernaat
{gallery}Full Service Marketing – Slaapboulevard Kwakernaat{/gallery}
Klant: | Slaapboulevard Kwakernaat |
Vraag: | Ontwikkel een communicatieconcept waar de identiteit naar voren komt. Een marketingplan waar we de naamsbekendheid mee vergroten en meer traffic naar website en winkel genereren. |
Aanpak: | Op basis van een brainstormsessie met de familie Kwakernaat hebben we een positionering en daaruit communicatieconcept ontwikkeld. Het concept is uitgerold in een marketing- en communicatieplan. |
Resultaat:
|
De uitstraling van de winkel, website en reclame-uitingen zijn aangepast. De communicatie is nu in lijn en heeft een werkelijke omzetstijging teweeg gebracht.
Nieuwsgierig? |
Van wat naar wie
Om het onderscheidend vermogen te communiceren hebben we de nadruk gelegd niet op wat er in de zaak staat, maar vooral wie er in de zaak staan. Wat Slaapboulevard Kwakernaat levert is voor iedereen duidelijk. In het geval van Slaapboulevard Kwakernaat ligt het onderscheidend vermogen niet zozeer in wat er in de zaak staat maar vooral wie er in de zaak staan. Het team van Slaapboulevard Kwakernaat heeft duidelijk een eigen stijl; oprecht geïnteresseerd, transparant, onafhankelijk en behoorlijk eigenwijs! En daar hechten de klanten van Slaapboulevard Kwakernaat veel waarde aan. Het is zakendoen op de Slaapboulevard Kwakernaat manier. “Slaapboulevard Kwakernaat – Op eigen wijze”.
De kracht van een goede identiteit
Er is een marketing- en communicatieplan opgesteld waar ruimte is geboden om de USP’s van Slaapboulevard Kwakernaat te communiceren, alsmede de vele merken en merkenacties. Het communicatie grid is aangepast o.b.v het nieuwe communicatieconcept en aangepaste logo. Daarnaast is het pand van binnen en buiten gerestyled. Door lokaal te targetten op de juiste doelgroep, zowel op online- als offline kanalen is de naamsbekendheid vergroot, de traffic naar de website verhoogd en de omzetstijging enorm. De Tweede Paasdag bij Slaapboulevard Kwakernaat was beroemd en berucht bij de concurrentie.
Klant aan het woord
Slaapboulevard Kwakernaat is een familiebedrijf, opgericht in 1960 door mijn opa Herman Kwakernaat. Het familiebedrijf heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot de grootste beddenspeciaalzaak in de regio Rotterdam met een showroom van ruim 4.000m2. Als derde generatie beddenspecialist kan ik met trots zeggen dat goed slapen onze passie is en dat we aan iedere klant een passende slaapoplossing kunnen bieden.
Bengelmedia heeft ons geholpen met het stroomlijnen van onze marketingactiviteiten middels een overzichtelijke marketingplanning en -strategie. Ook hebben ze ons digitaal op de kaart gezet met een nieuwe website en online marketingcampagnes gericht op de doelgroep. Sinds we met Bengelmedia werken zijn we ieder jaar gegroeid in omzet. Bengelmedia is een Amsterdams bureau met een Rotterdamse mentaliteit: “Niet lullen maar poetsen”, en dat werkt!
Marcel Kwakernaat
Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.