Oog voor bescherming
{gallery}Actiemarketing – Oogfonds{/gallery}
| Klant: | Oogfonds |
| Vraag: | Ontwikkel een campagne waarmee wintersporters bewust worden gemaakt van goede oogbescherming tegen Uv-straling. Daarnaast dient de campagne nieuwe leads te genereren en de naamsbekendheid te vergroten. |
| Aanpak: |
We hebben met de redactie van LINDA een online quiz ontwikkeld, waarin de belangrijkste thema’s van het Oogfonds zijn verwerkt.
|
| Resultaat:
|
De quiz is door ruim 5.000 mensen gespeeld. Op basis van de resultaten hebben we een persbericht ontwikkeld om het belang van goede oogbescherming extra aandacht te geven.
Nieuwsgierig? |
Actiegerichte marketing
De wintercampagne had twee doelstellingen: voorlichting én leads genereren voor de fondsenwerving van het Oogfonds. Op basis van deze doelstellingen heeft Bengelmedia een online quiz ontwikkeld, waarmee de doelgroep bewust werd gemaakt van hun kennis omtrent goede oogbescherming tijdens de wintersport vakantie. Om de hoofddoelgroep, vrouwen 30+, te bereiken is een online campagne ingezet op Lindanieuws.nl. Middels de quiz gaven we de deelnemers de kans om testen welke type wintersporter zij waren. Aan het einde van de quiz ontving elke deelnemer de uitslag: Je bent een wel of niet goed voorbereide wintersporter. In de uitslag werden de deelnemers extra geïnformeerd over de gevaren van Uv-straling op de besneeuwde pistes.

Win actie naar Polen
Als extra trigger om deel te nemen aan de quiz hebben we in samenwerking met het Pools Informatiebureau voor Toerisme een win actie opgesteld. Iedereen die de quiz volledig heeft ingevuld kon zich inschrijven voor de win actie: Een geheel verzorgde vakantie naar Polen. In totaal hebben ruim 3.000 mensen de quiz gedaan en heeft de prijswinnaar uit Harderwijk inmiddels heerlijk genoten van een geheel verzorgde vakantie met haar familie in Wroclaw, gelegen in het prachtige Polen. Op basis van de resultaten heeft Bengelmedia een persbericht ontwikkeld welke o.a. op NU.nl, verschillende wintersport en gezondheid sites geplaatst. Hiermee hebben we wederom veel mediawaarde kunnen realiseren voor het Oogfonds.
Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:

Actiegerichte marketing
