Offline en online, een onmisbare combinatie
Online biedt gemak en offline de beleving. Online bestellen, offline afhalen. Online oriënteren, offline laten informeren. Een cross-channel strategie is pas geslaagd als online en offline elkaar aanvullen en versterken.
Afgelopen jaar heeft Bengelmedia een positionering, communicatieconcept en marketingplan ontwikkeld voor Modehuis De Windt. Als marketingbureau hebben we ons verdiept in het familiebedrijf, haar cultuur, de trends en ontwikkelingen en natuurlijk de wensen van de klant. Op basis van al deze gegevens hebben we een communicatieconcept ontwikkeld waarin we tradities en trends hebben samengebracht in een nieuwe pay off; ‘Dressed by Modehuis de Windt’. De klanten van Modehuis De Windt worden helemaal gekleed door de verkopers. Maar deze medewerkers zijn meer dan verkopers, ze worden gezien als echte dressers. Het zijn professionals die hun vak verstaan. De klanten in de winkel worden op basis van al hun wensen van top tot teen aangekleed door deze dressers. Zij maken het onderscheid voor Modehuis de Windt. Familie de Windt heeft dit concept daarom doorgevoerd in zowel de online als offline communicatie.
Modehuis De Windt heeft haar mediaplan compleet afgestemd op de doelgroep en de juiste balans gecreëerd in alle communicatie. Het is dan ook heel opvallend en goed om te zien dat de klanten enorm enthousiast zijn over deze nieuwe koers. Het concept ‘dressed by’ is goed door vertaald in alle communicatie uitingen en dat heeft geresulteerd in veel nieuwe klanten. Online inspireren is offline profiteren! Online wordt de doelgroep actief geïnspireerd met de nieuwste trends en styling adviezen en verstuurt Modehuis de Windt online vouchers welke de klant in de winkel kan inwisselen voor mooie aanbiedingen.
Net als bij Modehuis de Windt kijken wij per merk wij hen uniek maakt; wat zijn de USP’s, de merkgedachte en hoe brengen we dit verhaal bij de juiste doelgroep. Het daaruit volgende mediaplan zal doorgevoerd worden in alle in on- en offline marketing uitingen, met altijd meetbare doelstellingen. Modehuis de Windt heeft een prachtige offline beleving, het uiteindelijk en ultieme doel van hen en vele andere zal zijn om de beleving die de klant offline ervaart ook online te laten beleven, iets waar nog maar heel weinig spelers in uitblinken. Wij denken merken hierin op een pragmatische en kosten efficiënte manier te kunnen helpen.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.