Impactvolle campagne voor het CHDR

CHDR maakt impact

Vraag

Het Centre For Human Drug Research (CHDR) is een Nederlandse stichting die onderzoek doet naar geneesmiddelen. Het CHDR wil de bekendheid van geneesmiddelenonderzoek en bereidheid tot deelname vergroten.

Strategie Bengelmedia

Uit een eerder uitgevoerd marktonderzoek is gebleken dat veel mensen nog twijfels hebben over deelname aan geneesmiddelenonderzoek. Daarnaast is de naamsbekendheid van het CHDR nog relatief laag. Als hét centrum voor geneesmiddelenonderzoek wil het CHDR twijfels wegnemen. Tijd voor een grote branding campagne.

Wanneer het over geneesmiddelenonderzoek gaat, komen er bij veel mensen direct vragen op. Wat houdt geneesmiddelenonderzoek precies in? Wat kan ik verwachten? Is het veilig? Met de nieuwe campagne geven we een inkijkje in de onderzoeken. En laten we zien dat je met hele dagelijkse handelingen, veel impact kan maken.

Voor de campagne ‘Maak er impact mee’ hebben we een reeks video’s en foto’s geproduceerd, waarin te zien is dat dagelijkse handelingen zoals een stukje fietsen of een potje gamen, ook terugkomen in geneesmiddelenonderzoek. Met een tof ‘split screen’ effect wordt de link gelegd tussen het dagelijks leven en onderzoek bij het CHDR. Naast de ontwikkeling van het concept en de productie van video’s en foto’s, heeft Bengelmedia vervolgens ook de media-inkoop en het campagnemanagement voor zijn rekening genomen. Als onderdeel van de strategie, richten we ons op jongvolwassenen in de grote steden. De campagne is daarom te zien op het onlinenetwerk van Ad Alliance, YouTube, Meta en TikTok. Na een klik op de video’s, komt de doelgroep op de website van het CHDR waar alle vragen over geneesmiddelenonderzoek worden beantwoord.

Resultaat

Het resultaat is een opvallende campagne met sterke visuele beelden. Het CHDR is op diverse kanalen zichtbaar. Zo hopen we de interesse in geneesmiddelenonderzoek te verhogen en de drempel om mee te doen te verlagen.

Ook interesse in een impactvolle campagne? Neem contact met ons op.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases