Laatste nieuws campagne voor Omroep West
Omroep West is de officiële en publieke regionale omroep van de regio Zuid-Holland. Elke dag brengen zij nieuws en entertainment uit de regio. Sinds dit jaar heeft Omroep West een nieuw tv-programma onder de naam West Vandaag. Een kort dagelijks nieuwsprogramma waarin het laatste nieuws en verhalen uit de regio naar de kijker gebracht worden.
Omroep West wilde meer kijkers naar dit nieuwe tv-programma trekken. Dat betekent dat ze naast de trouwe vaste kijkers van de omroep, ook nieuwe kijkers moesten trekken. Aan Bengelmedia de leuke uitdaging om met een plan te komen voor een passende mediakeuze en boodschap met welke mediakanalen en boodschap ze dit het beste konden doen. West Vandaag richt zich op de doelgroep mannen en vrouwen van 50 jaar en ouder, dit is de doelgroep die we hebben aangehouden voor het plan.
Het plan heeft drie doelen; de naamsbekendheid van het programma vergroten, interesse bij de doelgroep wekken om het programma te bekijken en als tot slot dat de doelgroep het programma ook daadwerkelijk bekijkt. West Vandaag brengt nieuws uit de regio figuurlijk dichterbij, Deze gedachtegang hebben we letterlijk vertaald naar de campagne met de bijpassende boodschap; West Vandaag: brengt verhalen dichterbij.
Om een groot bereik te realiseren hebben we gekozen om een digitale Out Of Home campagne in te zetten om de bekendheid te vergroten. We hebben deze campagne dynamisch gemaakt door dagelijks het belangrijkste nieuws, wat die avond in de uitzending wordt besproken, op de schermen te tonen. Zo wisselde het scherm steeds van headlines die de doelgroep moest aanspreken met daarbij de duidelijke call to action om die avond naar West Vandaag te kijken. Om nog een stapje verder te gaan in het ‘dichtbij brengen van het nieuws’ zijn we op Prinsjesdag in Den Haag de weg op gegaan met een mobiele abri. De abri was gedurende de dag te zien op de drukstbezochte plekken. West Vandaag was deze dag aanwezig voor een rapportage. Met de headline “Wat zit er dit jaar in het koffertje?”, wilden we de doelgroep aansporen om de rapportage diezelfde avond te bekijken bij West Vandaag. De campagne was compleet met een social mediacampagne. Met een carrouseladvertentie brachten we aandacht naar de top 5 meest actuele of bijzondere verhalen uit de regio van de afgelopen week. Voor het allerlaatste nieuws en verhalen verwezen we ze naar de uitzending van die avond.
Het resultaat was een mooie dynamische campagne waarin we het laatste nieuws en de mooiste verhalen dichterbij de doelgroep hebben gebracht.
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.