Bengelmedia verzorgt weer Kinderpostzegels mediacampagne

bengelmedia_kinderpostzegels

Marketingbureau Bengelmedia en PR-bureau PRESSURE zijn al vele jaren actief voor Kinderpostzegels. Ook dit jaar mochten we weer de media inkopen. Wel eerder in het jaar dan andere jaren want de campagne heeft dit keer een ander doel.

Vorige jaren werd de inkoop van media ingezet om de actieweek in september aan te kondigen, als kinderen langs de deuren gaan om postzegels en andere producten te verkopen. Daar hebben we eerder bijvoorbeeld branded content voor ingezet. Om deze actieweek staat Kinderpostzegels bekend, maar dit jaar willen ze ook werken aan het vergroten van de bekendheid van het merk en de merkpositionering: kinderen willen andere kinderen helpen. Er moeten twee doelgroepen bereikt worden, zogeheten persona’s. Deze worden omschreven als ‘de ondernemende Internetgezinnen’ en ‘de intellectuele cultuurliefhebbers’. Twee doelgroepen die niet of beperkt met de Kinderpostzegelactie bereikt worden.

Voor een merkbekendheidscampagne kunnen het beste massamedia ingezet worden. Dat betekent tv, radio, outdoor of landelijke, geprinte media. Op basis van een analyse van het mediaconsumptiegedrag van de doelgroepen en omdat we in de zomer goede deals kunnen maken voor outdoor campagnes, hebben we voor radio en outdoor gekozen.

Kinderpostzegels is deze zomer meerdere weken te zien op abri’s in de grote steden waar deze doelgroepen wonen. Voor een radiocampagne hebben we gekozen voor de radiozenders van de NPO. Met Radio 1 en 2 bereiken we goed de ondernemende internetgezinnen en op Radio 4 en 5 de intellectuele cultuurliefhebbers.

Beluister de nieuwe radiospot:

Bel ons voor een op maat gemaakt mediavoorstel voor jouw campagne!

bengelmedia_kinderpostzegels2

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases