Strategie & branding
Goede marketing en het bouwen van een merk, begint bij een goede strategie. Het is het denkwerk voordat we aan de uitvoering beginnen, de basis waar we altijd op terug kunnen vallen.
Dat begint vaak met een (her)positionering en communicatie- of campagneconcept. Voor een positionering gaan we een bedrijf of organisatie helemaal ontleden. We bepalen de positie ten opzichte van klanten, medewerkers, concurrenten en andere stakeholders en identificeren de belangen van die verschillende partijen. We stellen vast wat de waarde is die het bedrijf of het merk toevoegt en wat het onderscheidend vermogen is ten opzichte van de concurrentie.
Vervolgens zetten we dat om in tekst en beeld. We creëren in onze eigen studio een aansprekend en onderscheidend communicatie- of campagneconcept, de visualisatie van de positionering. Het is een blueprint en kapstok voor alle toekomstige interne en externe uitingen zoals de website of advertenties. Pas als deze basis staat, vertalen we dat naar succesvolle marketingcampagnes.
Een merk bouwen
Van een sterk merk hoef je maar een liedje te horen of een stukje van een logo te zien om de merknaam te kunnen noemen. Merken krijgen ook organisch klanten en consumenten zijn bereid veel meer te betalen voor de producten. Dat begint allemaal met een duidelijk verhaal en een onderscheidende uitstraling zodat de doelgroep weet waar het merk voor staat. Vervolgens zetten we onze andere disciplines marketing en media in om het merk te gaan bouwen.
Bengelmedia jouw strategie laten bepalen?
Neem contact op met Gradus Groothengel
Bel 020 79 88 723 of mail gradus@bengelmedia.nl
Benieuwd naar positioneringen en communicatieconcepten die wij hebben ontwikkeld?
Benieuwd naar positioneringen en communicatieconcepten die wij hebben ontwikkeld?