RETARGETING

Retargeting vormt altijd een belangrijk onderdeel van een online campagne. Bezoekers die een website eerder hebben bezocht worden nogmaals benaderd met display of tekst banners. Door het plaatsen van een pixel (stukje code) op de website wordt de bezoeker gevolgd, ook wanneer hij andere websites bezoekt. Op deze andere websites verschijnen vervolgens weer banners van de website welke hij eerder heeft bezocht. Iedereen kent retargeting wel van Zalando. Je hebt een paar schoenen bekeken en vervolgens zie je over het hele internet de banners terug met de schoenen die je hebt bekeken. Dit is een extreme vorm van retargeting, uiteraard kan dit een stuk minder agressief. Naast de inzet van display en tekst banners als retargeting kunnen ook Rich Media uitingen worden ingezet voor deze campagne.

Wat doet Bengelmedia met retargeting?

Wij zetten retargeting vrijwel altijd in als onderdeel van een online campagne. Retargeting creëert extra aandacht voor de website of product. Door de inzet van retargeting wordt het contact met de bezoeker herhaalt waardoor de kans groot is dat de bezoeker op de website terugkeert en vervolgens een conversie maakt. Retargeting banners hebben in sommige gevallen zelfs een aangepaste boodschap, dit is uiteraard geheel afhankelijk van het soort campagne en de communicatie.

Retargeting banners hebben dezelfde formaten als display, tekst of Rich Media banners. Ze zien er dus niet anders uit, maar volgen je wel over het internet.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.

Mis niks

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases