Oog voor bescherming
{gallery}Actiemarketing – Oogfonds{/gallery}
Klant: | Oogfonds |
Vraag: | Ontwikkel een campagne waarmee wintersporters bewust worden gemaakt van goede oogbescherming tegen Uv-straling. Daarnaast dient de campagne nieuwe leads te genereren en de naamsbekendheid te vergroten. |
Aanpak: |
We hebben met de redactie van LINDA een online quiz ontwikkeld, waarin de belangrijkste thema’s van het Oogfonds zijn verwerkt.
|
Resultaat:
|
De quiz is door ruim 5.000 mensen gespeeld. Op basis van de resultaten hebben we een persbericht ontwikkeld om het belang van goede oogbescherming extra aandacht te geven.
Nieuwsgierig? |
Actiegerichte marketing
De wintercampagne had twee doelstellingen: voorlichting én leads genereren voor de fondsenwerving van het Oogfonds. Op basis van deze doelstellingen heeft Bengelmedia een online quiz ontwikkeld, waarmee de doelgroep bewust werd gemaakt van hun kennis omtrent goede oogbescherming tijdens de wintersport vakantie. Om de hoofddoelgroep, vrouwen 30+, te bereiken is een online campagne ingezet op Lindanieuws.nl. Middels de quiz gaven we de deelnemers de kans om testen welke type wintersporter zij waren. Aan het einde van de quiz ontving elke deelnemer de uitslag: Je bent een wel of niet goed voorbereide wintersporter. In de uitslag werden de deelnemers extra geïnformeerd over de gevaren van Uv-straling op de besneeuwde pistes.
Om de quiz extra aandacht te geven hebben we de campagne breed ingezet via Lindanieuws. Om de campagne aan te jagen hebben we een display banner campagne en advertorial ontwikkeld. Aanvullend is er een nieuwsbrief naar de abonnees van LINDA. gestuurd. Gedurende de campagne periode is er een nieuwsbrief verstuurd en is de quiz middels een advertiorial op de nieuwspagina en een banner op de LINDA-app continue zichtbaar geweest.
Win actie naar Polen
Als extra trigger om deel te nemen aan de quiz hebben we in samenwerking met het Pools Informatiebureau voor Toerisme een win actie opgesteld. Iedereen die de quiz volledig heeft ingevuld kon zich inschrijven voor de win actie: Een geheel verzorgde vakantie naar Polen. In totaal hebben ruim 3.000 mensen de quiz gedaan en heeft de prijswinnaar uit Harderwijk inmiddels heerlijk genoten van een geheel verzorgde vakantie met haar familie in Wroclaw, gelegen in het prachtige Polen. Op basis van de resultaten heeft Bengelmedia een persbericht ontwikkeld welke o.a. op NU.nl, verschillende wintersport en gezondheid sites geplaatst. Hiermee hebben we wederom veel mediawaarde kunnen realiseren voor het Oogfonds.
Heb je een vraag naar aanleiding van deze case? Laat het ons hieronder weten:
Mis niks
Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Dan sturen we je 4x per jaar ons nieuwste werk en gaafste cases.